7 decembrie 2021
3 C
București

Jolyon Salvadore M’Bei: Adaptabilitatea este calitatea cea mai importantă, dacă nu chiar obligatorie, pentru un întreprinzător

De citit...

Dacă până de curând componenta online era importantă, acum putem spune, fără teama de a greși, că ea este una dintre condițiile necesare pentru supraviețuirea multor afaceri”, susține Jolyon Salvadore M’Bei, Owner, Leonidas România.

Care ar fi cea mai importantă decizie de management luată în această perioadă? Care vor fi efectele acestei decizii?

Decizia pe care am luat-o a fost cea firească, pe care au fost siliți să o adopte majoritatea oamenilor de afaceri în această perioadă. Mă refer, desigur, la mutarea afacerii în mediul online, ca unică modalitate posibilă de funcționare.

Apoi, în loc să cedăm unui reflex firesc de a restrânge bugetul de publicitate, l-am menținut așa cum era înaintea pandemiei, pentru că nu era cazul să ne aruncăm orbește în nicio direcție. Am avut de-a face cu o situație inedită pentru toată lumea, în care nu a existat o rețetă pentru succes, astfel, am ales metoda pașilor mici, a încercărilor, iar rezultatele obținute ne-au arătat că a fost o decizie înțeleaptă, mai ales că se apropie perioada de vară, care în domeniul vânzării ciocolatei este o perioadă mai slabă.

În plus, în afara concentrării atenției către mediul online, pot spune că această perioadă ne-a îndemnat și ne-a și permis să reflectăm mai mult pentru a afla cum putem să creștem calitatea serviciilor noastre spre a ne mulțumi cât mai deplin clienții. Am luat decizii care vor crește satisfacția clienților noștri, prin servicii îmbunătățite, facilități și oferte mai tentante.

Jolyon Salvadore M’Bei alături de șeful ciocolatier Leonidas, Daniel Stallaert
Care ar fi cea mai importantă lecție învățată în această criză, atipică prin viteza cu care a paralizat activitățile economice?

Adaptabilitatea este calitatea cea mai importantă, dacă nu chiar obligatorie pentru un întreprinzător și cred că situația actuală ne-a demonstrat cel mai bine necesitatea acestei calități.

Consider că lecția pe care am învățat-o este una la îndemâna tuturor, și anume că o situație valabilă astăzi poate foarte bine să nu mai fie de actualitate mâine. Aceasta se întâmplă și ca o consecință a progresului tehnologic, dar iată că și din cauza unor situații de criză. Prin urmare, când lucrăm la strategia firmei, este imperios necesar sa pregătim mai multe scenarii și în măsura în care este posibil, să nu ne punem toate ouăle în același coș.

Concurența crescută ne va obliga pe toți să devenim mai performanți

Ce câștiguri reale ar putea aduce pentru mediul de business această criză care i-a făcut pe mulți să-și regândească afacerile?

Este clar că, cel puțin pe termen scurt, mediul de afaceri se află într-o situație dificilă, însă concurența crescută ne va obliga pe toți să devenim mai performanți și va duce la o îmbunătățire a calității produselor și serviciilor existente la ora actuală.

Consider că niciodată nu a fost mai valabil decât acum dictonul “Clientul nostru e stăpânul nostru”. Este evident că în noul context, clienții au câștigat în importanță și trebuie să ne străduim cu toții să creștem calitatea produselor și serviciilor pe care le oferim.

Afacerea Leonidas, care constă în vânzarea unor produse premium, are ca filosofie orientarea către client, satisfacerea la superlativ a nevoilor și dorințelor acestuia. Ne străduim să oferim clienților noștri o experiență fără egal și facem permanent eforturi să reușim asta. Am făcut asta înainte de această criză și facem asta și acum. Vom face asta întotdeauna, pentru că acesta este modul în care ne vedem noi afacerea.

Care ar fi mesajul pe care ați vrea să îl transmiteți clienților, în această perioadă? Dar angajaților firmei?

Mesajul pe care vrem să îl transmitem clienților noștri este unul de mulțumire, fiindcă în marea lor majoritate au rămas fideli brand-ului Leonidas în această perioadă dificilă pentru noi toți. Apropos de faptul că președintele Franței a numit această situație ca fiind una de război, vrem să îi asigurăm pe toți că nu vom dezerta, ci le vom oferi în continuare ciocolată de cea mai bună calitate, pentru a le îndulci, pe cât posibil, viața. În ceea ce îi privește pe angajații noștri, pe noi toți cei care formăm familia Leonidas România, mesajul este acela că trebuie să strângem rândurile, să fim mai uniți ca niciodată și să ne adaptăm la noua conjunctură, devenind mai flexibili, mai eficienți, mai profesioniști.

O afacere cu gust de ciocolată.
Ce a însemnat pentru business-ul Leonidas criza medicală care a afectat întreaga lume? (importuri, angajați, venituri etc). Cum ați reușit să vă adaptați noilor condiții?

 Partea plină a paharului este că această criză medicală nu a venit înainte în perioada premergătoare sărbătorilor de Crăciun, care este cea mai importantă perioadă a anului pentru ciocolatieri. Asta nu înseamnă că această criză nu a generat consecințe neplăcute pentru noi. Ne-au scăzut vânzările și implicit și veniturile. Am diminuat importurile în deplină înțelegere cu partenerii noștri externi. Totuși, modul în care am reușit să gestionăm această situație ne-a permis să păstrăm în totalitate echipa Leonidas și să ne păstrăm marea majoritate a clienților noștri.

Adaptarea afacerii noastre la indicațiile guvernului pentru această perioadă, grija pentru sănătatea clienților și angajaților noștri au dus la modificări semnificative ale activității noastre. Așa cum am spus, ne-am mutat afacerea în mediul online, am oferit facilități în privința transportului pentru comenzi minime, atât în București cât și în provincie, am venit în întâmpinarea clienților noștri cu noi promoții și cadouri. Acordăm în continuare o mare importanță normelor de igienă și siguranță alimentară, care sunt parte esențială a activității noastre.

Vom face eforturi susținute pentru a ne întări prezența în mediul online

Ce-și propune Leonidas pentru următorul an?

Folosim această perioadă pentru a gândi mai multe scenarii pentru următorul an, dar cu siguranță că va urma o perioadă dificilă pentru noi toți. Noi avem și avantajul de a fi parte a unui grup atât de important de ciocolaterii, astfel că vom beneficia și de sprijin din partea casei-mamă din Belgia.

În plus, ne propunem să fim cât mai creativi și să venim în întâmpinarea clienților noștri în procesul de alegere și cumpărare a bomboanelor preferate. Astfel, vom reuși să le oferim o experiență cât mai plăcută și în mediul online. Toate acestea ne fac să fim încrezători, atât pentru a doua parte a acestui an, cât si pentru anul următor.

Luați în calcul posibilitatea extinderii și mai mult a afacerii în zona de online?

Dacă până de curând componenta online era importantă, acum putem spune, fără teama de a greși, că ea este una dintre condițiile necesare pentru supraviețuirea multor afaceri.

Cu siguranță că vom face eforturi susținute pentru a ne întări prezența în mediul online. Căutăm soluții pentru a oferi clienților noștri o experiență de cumpărare online cât mai plăcută, cât mai rafinată. Considerăm că o abordare corectă a acestei zone ne va putea aduce clienți noi, care să se bucure de pralinele noastre de cea mai bună calitate.

Ce schimbări va produce pandemia în industria în care activați? 

Pentru majoritatea copleșitoare a afacerilor, schimbarea vizibilă constă în diminuarea activității, cu tot ceea ce presupune aceasta. În ceea ce ne privește, un efect nedorit al acestei diminuări a fost o restrângere temporară a numărului de sortimente din ciocolateriile noastre. Totuși, am făcut eforturi ca de săptămâna viitoare să putem oferi tuturor clienților noștri întreaga gamă de produse, inclusiv cele peste 100 de sortimente de praline Leonidas, fiind conștienți cât de important este pentru ei să se poată bucura de pralinele preferate.

Considerăm că schimbările la care faceți referire vor fi în directă legatură cu schimbarea comportamentului de consum. E clar că acesta va fi influențat atât de situația concretă a fiecăruia dintre noi, dar și de aspecte emoționale, care au la bază încrederea oamenilor în ziua de mâine.

Leonidas se va axa foarte mult pe dezvoltarea vânzărilor online.
Ce măsuri ar trebui să ia statul pentru ca afaceri în genul Leonidas să nu aibă de pierdut din cauza restricțiilor existente în acest moment?

Modul în care va gestiona statul această criză va fi determinant pentru întreaga evoluție economică și socială.

Măsurile pe care le așteaptă mediul de afaceri sunt cele firești, luate de majoritatea statelor cu economie dezvoltată. Ne referim atât la măsuri financiare și fiscale cu care să vină în sprijinul firmelor, dar și la măsuri prin care să stimuleze consumul și să redea încrederea populației. Suntem cu toții împreună în această situație nemaiîntâlnită și este evident că nu putem reuși unii fără alții.

Închei spunând că Leonidas are capacitatea de a ieși cu bine din această criză, însă succesul nostru nu ne va bucura dacă o parte a societății noastre va avea de suferit în această perioadă.

Autor: Ștefania Enache
Foto: Leonidas

 

- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

Știrile zilei

- Publicitate -spot_img