18 mai 2024
12.8 C
București

Google își schimbă algoritmul de căutare. Gigantul internetului vrea să promoveze reportajele și investigațiile

Google intenționează să-și schimbe algoritmul de căutare, astfel încât să fie aduse în prim-plan reportajele și investigațiile de calitate.

Richard Gingras, vicepreşedinte al Google responsabil cu informaţiile, a explicat că vor fi prioritizate sursele originale ale unei informaţii, articolele care necesită multă muncă sau competenţele unui investigator experimentat.

Articolele care prezintă o „muncă de investigaţie originală şi minuţioasă” vor primi cea mai mare notă posibilă din partea unui grup de utilizatori. Membrii acestui grup – circa 10.000 de persoane ale căror opinii ajută Google să îşi stabilească algoritmul – vor stabili reputaţia unor mass-media în materie de reportaje şi conţinut original, de exemplu prin promovarea celor care au primit prestigiosul Premiu Pulitzer.

Cu modificările aduse de Google, articolele originale ar trebui să rămână mai mult timp pe o poziţie „foarte vizibilă„, a precizat Richard Gingras, adăugând că definiţia unui articol original nu este bătută în cuie, „eforturile noastre vor evolua în permanenţă pe măsură ce înţelegem ciclul de viaţă al unei poveşti„.

Autor: Mihai Colț
Foto: Pixabay.com

Mai multe articole

Știrile zilei