25 noiembrie 2025
2.1 C
București

ANPC explică termenul „neconform” în accepţiunea noii legi care vizează protecția consumatorilor

Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au explicat termenul „neconform” în accepţiunea noii legi: acesta se referă la cazurile de neconformitate a produselor, situaţii în care bunul respectiv nu respectă cerinţele legale de calitate şi nu poate fi utilizat conform destinaţiei sale.

ANPC a adăugat că neconformitatea unui produs poate rezulta din viciile ascunse, defecte de fabricație sau nerespectarea standardelor prevăzute de lege.

În contextul aplicării prevederilor Legii nr. 190/2025 este prioritară înţelegerea corectă a termenilor utilizaţi în evaluarea şi monitorizarea practicilor comerciale.

ANPC a explicat că un rol esenţial îl are conceptul de „neconformitate”, derivat din termenulneconform”, care, prin natura sa polisemantică, poate desemna mai multe tipuri de abateri.

Precizăm că aceste prevederi se referă exclusiv la cazurile de neconformitate ale produselor – situaţii în care bunul nu respectă cerinţele legale de calitate, funcţionalitate sau caracteristicile declarate şi nu poate fi utilizat conform destinaţiei sale. Neconformitatea poate rezulta, de exemplu, din viciile ascunse, defecte de fabricaţie sau nerespectarea standardelor prevăzute de lege, în condiţiile în care produsul a fost utilizat şi întreţinut potrivit instrucţiunilor şi specificaţiilor oferite”, au transmis reprezentanţii ANPC.

Ei au precizat că rezultatele discuţiilor publice au confirmat faptul că diversitatea sensurilor asociate termenului „neconform” poate genera interpretări diferite în rândul publicului.

Autor: Ioana Galeș
Foto: Arhiva Ordinea Zilei

CITEȘTE ȘI: O nouă lege pentru protejarea consumatorilor. Comercianții care refuză schimbarea produselor achiziţionate riscă amenzi foarte mari

Mai multe articole

Știrile zilei