6 octombrie 2025
11.1 C
București

Shein anunță deschiderea mai multor magazine în Paris și în Galeriile Lafayette din alte cinci oraşe. Retailerii francezi reacționează

Shein va deschide în noiembrie primele sale magazine fizice în Franţa, în baza unui acord cu Société des Grands Magasins (SGM). Presa internațională relatează că decizia a declanșat critici puternice din partea comercianţilor francezi.

Retailerul a transmis că magazinele vor fi amplasate în spaţii din cadrul BHV din centrul Parisului şi în Galeriile Lafayette din alte cinci oraşe (Dijon, Grenoble, Reims, Limoges şi Angers). Până acum, Shein a organizat doar magazine pop-up temporare, în scop de marketing.

Preşedintele SGM, Frédéric Merlin, a declarat că noua ofertă va atrage o clientelă mai tânără, explicând că „un client ar putea cumpăra într-o zi atât un articol Shein, cât şi o geantă de lux”.

În schimb, reprezentanții Grupulului Galeriile Lafayette a au transmis că se vor opune iniţiativei, pe care o consideră o încălcare a contractului de franciză, şi că intenţionează să o blocheze. „Nu suntem de acord cu această decizie, având în vedere poziţionarea şi practicile acestui brand de ultra fast fashion, aflat în contradicţie cu oferta şi valorile noastre.”, au susținut reprezentanții Grupulului Galeriile Lafayette.

Nu a fost singura reacție negativă. Decizia a atras critici şi din partea comercianţilor francezi. Federaţia Franceză de Pret-a-Porter a acuzat că Shein „după ce a distrus zeci de branduri franceze, vrea să inunde şi mai mult piaţa noastră cu produse de unică folosinţă”.

Extinderea fizică marchează o schimbare majoră în modelul de afaceri al Shein, care s-a bazat până acum pe comerţul online şi pe livrări directe din fabricile din China către clienţi, beneficiind de scutiri vamale pentru coletele de valoare mică. Totuşi, atât SUA, cât şi Uniunea Europeană se pregătesc să elimine această facilitate.

Autor: Victoria Preda
Foto: Arhiva Ordinea Zilei

Mai multe articole

Știrile zilei