Specialiști ai Universității Tehnice de Construcții București și ai Brigăzii de Poliție Rutieră, cu zeci de ani de experiență în domeniul semnalizării și avertizării rutiere, au întocmit noul plan de măsuri suplimentare de semnalizare a înălțimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii.
Acestea, împreună cu porțile de gabarit cu semafor și cu noua semnalistică la sol (înființare de noi scuaruri și de benzi de circulație cu sisteme rezonatoare), vor crește exponențial gradul de siguranță în exploatarea acestui obiectiv de infrastructură rutieră și vor limita posibilitatea producerii unor incidente similare cu cele produse deja de la redeschiderea circulației în pasaj și până în prezent.
Ca noutate, aceasta va avea în componență camere video și senzori electronici de înregistrare a depășirii de gabarit. În cazul depășirii limitei de înălțime, senzorii vor transmite informația către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porții de gabarit. Poarta va purta, pe lângă semnele de limitare a înălțimii, panouri electrice de informare, pe care va fi afișat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălțimea mai mare de 3,5 metri, precum și traseul de urmat pentru a ieși de pe benzile de intrare în pasaj.
Noua poartă de gabarit va fi construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălțime mai are de 3,5 metri. Aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripția limitei de înălțime, panouri de afișaj electronic și semafoare inteligente, care, în baza informațiilor transmise de senzorii porților de presemnalizare, vor afișa culoarea roșie timp de 10 secunde, la detectarea unei depășiri de gabarit. În acest interval, șoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-și continue călătoria și să utilizeze banda dedicată ieșirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă șoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit!
Din punct de vedere structural cele două porți de gabarit aprobate încă din luna septembrie a anului trecut vor rămâne la fel, acesta fiind standardul pentru acest tip de semnalizare rutieră.
Pe același sens de mers, în completarea sistemelor mai sus menționate, la sol vor fi amenajate noi scuaruri de separare a sensurilor de circulație, vor fi trasate benzi rezonatoare și vor fi înființate benzi de circulație speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj.
„Foarte important de precizat este faptul că sistemul electronic de panouri de avertizare și semafoare ce va fi montat în următoarele 60 de zile, va putea fi folosit și în cazul unor posibile situații de urgență apărute în interiorul pasajului (incendii, inundații, accidente etc). Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură..”, declară reprezentanții Primăriei Sectorului 4.
Proiectul Tehnic al porții de gabarit