30 septembrie 2022
24 C
București

Se dorește înlocuirea tezei cu o evaluare sumativă. O astfel de variantă schimbă modalitatea de calculare a mediei

De citit...

Schimbările de scenarii care intervin ca urmare a evoluției pandemiei de COVID-19 au produs un mare haos în sistemul educațional. Elevii pot învăța astăzi în sala de cursuri, pentru ca peste câteva zile să li se transmită că trec în scenariul roșu și abordează educația online. În acest context, se pune problema modalității în care se vor organiza tezele semestriale.

Una dintre variantele luate în calcul de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării este aceea a înlocuirii tezei cu o „evaluare sumativă”.

Luminiţa Barcari, secretar de stat în MEC, a menționat că o astfel de abordare reprezintă o soluție, având în vedere că sunt trei scenarii de desfăşurare a cursurilor ca urmare a măsurilor impuse în contextul pandemiei de COVID-19 şi trebuie să se asigure elevilor şanse egale.

Pentru şcolile care funcţionează în scenariul verde nu se pune problema, această evaluare sumativă – lucrare scrisă la disciplina respectivă – poate fi dată în condiţii normale. În scenariul galben, evident, în momentul în care se întorc în şcoală elevii care au învăţat online pot susţine această lucrare scrisă cu acelaşi tip de itemi folosiţi pentru cealaltă jumătate de clasă. Problema se pune acolo unde copiii sunt în scenariul roşu. Varianta este ori să mergem în continuare (…) pe teză, doi să înlocuim teza, pentru că nu putem aplica în mod discriminatoriu: ori dă toată lumea teză, ori nu dă nimeni. Deci, ori să înlocuim acest tip de evaluare scrisă cu o evaluare sumativă, dar care să fie notată normal, nu să aibă ponderea pe care o are teza în mod normal – 25% din medie. Există şi varianta eliminării tezei şi înlocuirea cu această evaluare sumativă. (…) Nu este o decizie simplă. Până la urmă, elevul trebuie să fie evaluat, dar, în acelaşi timp, trebuie să aibă şanse egale la o evaluare corectă şi obiectivă”, a explicat oficialul guvernamental.

La ora actuală, MEC se consultă pe această temă şi cu inspectoratele şcolare, astfel încât să se ia cea mai bună decizie. În plus, Ministerul Educaţiei are în vedere organizarea de webinare la care profesorii să înveţe cum ar putea să evalueze în mediul online.

Autor: Mădălina Lazăr
Foto: Arhiva Ordinea zilei
- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

Știrile zilei

- Publicitate -spot_img