30 septembrie 2022
15.2 C
București

Recomandările experților UNICEF pentru elevi, părinți și profesori

De citit...

Anul școlar a început în condiții cu totul speciale, de aceea este indicat să avem mare grijă la comportamentul elevilor.

Experții UNICEF atrag atenția că din cauza schimbărilor pe care pandemia le impune în viaţa de zi cu zi, copiii şi adolescenţii se simt neliniştiţi, izolaţi şi dezamăgiţi.

Dr. Lisa Damour, specialistă în psihologia adolescenţei, are câteva recomandări despre ce pot face copiii şi adolescenţii pentru a-şi îngriji şi proteja sănătatea psiho-emoţională:

  1. Acceptaţi că anxietatea este absolut normală.
  2. Faceţi lucruri pentru voi înşivă.
  3. Daţi frâu liber sentimentelor

În cazul părinților, aceștia sunt încurajați să să păstreze legătura cu şcoala pentru a putea lua cele mai bune decizii, astfel încât copiii să îşi continue educaţia în condiţii de siguranţă.

Comunicarea, transparenţa şi încrederea stau la baza luării măsurilor adecvate, de limitare a răspândirii virusului, în cazul de faţă. Mai jos sunt câteva informaţii pe care le puteţi cere şcolii: informaţii actualizate privind situaţia COVID-19 din şcoală şi măsurile luate de şcoală pentru a reduce riscurile la care sunt expuşi elevii; măsurile/acţiunile aşteptate din partea părinţilor şi a elevilor; sfaturi privind bunele practici de sănătate şi igienă; promovarea măsurilor zilnice de protecţie, detalierea metodelor prin care poate fi oprită răspândirea COVID-19”, precizează UNICEF.

Cadrele didactice sunt încurajate să fie cât mai apropiate de copii şi de părinţi, pentru că „o comunicare neîntreruptă între şcoală, părinţi, elevi şi profesori este esenţială pentru a asigura o înţelegere clară” a ceea ce trebuie făcut, de către cine şi cum.

Astfel, părinţii trebuie încurajaţi să stea de vorbă cu cadrele didactice, să comunice clar şi coerent şi să folosească un ton adecvat.

Autor: Mădălina Lazăr
Foto: Arhiva Ordinea Zilei

 

- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

Știrile zilei

- Publicitate -spot_img