6 decembrie 2022
3.9 C
București

Profesorii continuă să ceară bani pentru fondul clasei

De citit...

Fondul clasei pentru achiziția de diverse materiale continuă să fie o practică în comunități dezavantajate. Mai mult de jumătate dintre copiii participanți la sondaj realizat de World Vision România au susținut acest lucru. Legea Educaţiei şi Constituţia prevăd că accesul la învăţământ este gratuit şi obligatoriu.

O treime dintre copii susţin că, în clasa lor, profesorii discriminează elevii, în baza capacităţii intelectuale, aspectului fizic, religiei, îmbrăcăminţii sau dizabilităţii, în timp ce 45% spun că sunt colegi care discriminează alţi elevi.

Potrivit sondajului realizat de World Vision, 52% dintre elevi mai susţin că ei sau colegii lor au fost daţi afară din clasă de către profesori ca pedeapsă pentru un comportament pe care pedagogii l-au perceput ca deranjant sau deviant, iar 6 din 10 copii (59%) afirmă că nu primesc note mici drept pedeapsă.

Cercetarea mai relevă că 70% dintre copii afirmă că profesorii le cer să aducă bani de acasă pentru culegeri şi alte caiete speciale cu exerciţii de lucru, iar 51% spun că li se cer bani şi pentru fondul clasei ca să cumpere materiale pentru desfăşurarea orelor – topuri de hârtie şi markere la bureţi, cretă.

Mai mult de patru din zece (43%) dintre elevii respondenţi au arătat că nu au fost consultaţi, anul trecut, nici măcar o dată de către profesori referitor la predarea şi evaluarea din clasă, în timp ce 28% spun că li s-a cerut doar o singură dată feedback în anul şcolar trecut.

Drepturile copilului, stipulate în Convenţia ONU pentru Drepturile Copilului şi alte acorduri internaţionale, cât şi în legislaţia naţională, sunt încălcate zi de zi în rândul copiilor din România, situaţia fiind cu atât mai gravă în comunităţile vulnerabile”, spun reprezentanții World Vision România.

Potrivit sondajului realizat de Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România în rândul a 659 de elevi din ciclul gimnazial şi liceal, majoritatea din mediul rural sau din oraşe mici, unul din cinci copii, respectiv 21%, spune că petrece zilnic, în medie, între trei şi patru ore pentru teme şi alte activităţi de învăţare în afara programului şcolar. Unul din zece adolescenţi (14%) petrece chiar şi mai mult de patru ore.

Fundaţia World Vision România anunţă demararea campaniei „Autorităţi La Sat”, prin care încurajează politicienii şi alţi reprezentanţi ai autorităţilor statului să meargă în comunităţile vulnerabile, decidenţii putând astfel să identifice direct nevoile elevilor şi apoi să promoveze măsuri prin care să protejeze drepturile tuturor copiilor.

Campania este lansată în contextul în care pe 20 noiembrie se marchează Ziua Internaţională a Drepturilor Copilului.

Autor: Mădălina Lazăr
Foto: Arhiva Ordinea Zilei
- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

Combinatul siderurgic din Galaţi investește 18,3 milioane lei în Furnalul 5

Combinatul siderurgic din Galaţi pune în amplicare un amplu program de investiții care vizează Furnalul 5. Valoarea proiectului se ridică la suma de 18,3...

Știrile zilei

- Publicitate -spot_img