Procter & Gamble pregătește o amplă restructurare care se va întinde pe o periodă de doi ani și va implica disponibilizarea a 7.000 de angajaţi și renunțarea la unele dintre brandurile grupului. Situația este o consecință directă a mediului economic incert, care a afectat numeroase companii din sectorul bunurilor de consum. Lucrurile au fost agravate de tarifele impuse de SUA.
În acest context, cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum intenţionează să iasă de pe unele segmente de piaţă şi să vândă anumite branduri pe anumite pieţe, în cadrul unui plan de restructurare mai amplu pe doi ani.
Reducerea de 7.000 de locuri de muncă înseamnă aproximativ 6% din forţa de muncă a grupului şi vizează, în principal, funcţiile administrative şi de suport. La sfârşitul lunii iunie 2024, P&G avea aproximativ 108.000 de angajaţi.
Andre Schulten, director financiar şi Shailesh Jejurikar, şeful operaţiunilor, au declarat că mediul geopolitic este „imprevizibil”, iar consumatorii se confruntă cu „o incertitudine mai mare ca oricând.”
Tarifele vamale extinse ale preşedintelui Donald Trump au zdruncinat pieţele globale şi au alimentat temerile privind o posibilă recesiune în SUA. De altfel, P&G a estimat un impact negativ de aproximativ 600 de milioane de dolari înainte de taxe în exerciţiul fiscal 2026, pe baza ratelor actuale ale tarifelor, care s-au schimbat frecvent în ultimele luni.
Reprezentanții P&G au menționat că restructurarea va simplifica structura organizaţională prin „extinderea rolurilor” şi „reducerea echipelor”.
În ultimii ani, P&G a ieşit de pe piaţa din Argentina şi şi-a reorganizat operaţiunile din Nigeria. De asemenea, a vândut brandul Vidal Sassoon în China şi câteva branduri locale din America Latină şi Europa.
P&G estimează că va înregistra cheltuieli de restructurare cuprinse între 1 şi 1,6 miliarde de dolari înainte de taxe pe parcursul celor doi ani, dintre care aproximativ un sfert vor fi costuri fără impact direct asupra fluxului de numerar.
Compania Procter&Gamble este prezentă și în România din 1994. Gigantul american deține, la Urlați, o fabrică de produse pentru îngrijirea părului (șampon și balsam) și o alta, inaugurată în 2021, de capsule de detergent lichid Ariel. Fabrica de la Urlați deservește peste un miliard de consumatori din peste 40 de piețe din Europa, Turcia, Israel, Asia Centrală și regiunea Caucazului.