„Cred că printre cele mai importante învățăminte din această perioadă este că a te putea baza pe lichidități face diferența – Cash is King. Totodată, suntem norocoși de a face parte din industria serviciilor medicale, un domeniu care pune accent pe sustenabilitate”, subliniază Harris Palaondas, Managing Director SofMedica.
Care considerați că sunt marile provocări ale perioadei următoare pentru SofMedica?
Cu siguranță, pandemia generată de virusul COVID-19 a avut un impact asupra companiilor din toate domeniile, la nivel mondial, și le-a determinat pe unele dintre acestea să își reconsidere strategiile și să se reorganizeze rapid. Pentru grupul nostru de companii SofMedica, lucrul cel mai important în această perioadă este să găsim cel mai bun mod de a continua să ne desfășurăm activitatea eficient și să generăm creșteri, în aceste condiții când pe piață lichiditățile sunt reduse.
Ce schimbări va produce pandemia în industria tehnologiilor medicale?
Aceasta este, categoric, criza globală marcantă a vremurilor noastre, în care multe sisteme medicale au fost puse la încercări până aproape de limită. Schimbări în industria medicală vor avea loc cu siguranță, ne așteptăm să vedem o cerere tot mai mare pentru monitorizarea stării de sănătate de la distanță sau chiar de acasă, astfel încât pacienții să nu se deplaseze la spital dacă nu este cazul. De asemenea, ne așteptăm la investiții publice mai mari în prevenție și în tratamentele de ambulatoriu. În același timp, mă aștept ca tehnologiile 5G și inteligența artificială folosite pentru un diagnostic rapid să cunoască un ritm alert de dezvoltare.
Ce măsuri ar trebui să ia statul pentru ca inovația să pătrundă mult mai ușor în sistemul medical din România?
Majoritatea țărilor dezvoltate din UE au creat Comitete de Evaluare a Tehnologiilor Medicale (Healthcare Technology Assessment) ce au în componență atât medici, dar și economiști, care să evalueze la nivel de țară, ce tehnologie medicală este mai eficientă și care este alocarea bugetară necesară pentru a fi propusă mai departe decidenților la nivel politic. Iar România ar trebui să urmeze acest model. În plus, este necesar ca România să acceseze fonduri europene care promovează inovația în sistemele medicale.
Ce a însemnat criza medicală pentru afacerile SofMedica?
Credem că aceasta este o criză umanitară, care se poate transforma într-o criză financiară. Mesajele care ne definesc pe noi sunt empatia în modul nostru de abordare (atât la nivel intern, cât și extern); evaluarea modelelor noastre de management de risc; consolidarea ecosistemului nostru prin digitalizare; asigurarea de lichidități. În același timp, contextul acesta este și o oportunitate de a regândi modelul nostru de lucru și de a accelera procesul de digitalizare.
Cum s-a derulat activitatea SofMedica pe perioada stării de urgență? Ce se va întâmpla în perioada următoare?
Am fost inspirați ca înainte de această criză să fi investit în infrastructura și sistemele IT, astfel încât ne-am putut desfășura activitatea de la distanță. Drept urmare, nu ne-am întrerupt activitatea, aproximativ 20% din echipă a continuat să vină la birou și la centrul logistic, am asigurat suficient stoc de produse pentru a putea veni în sprijinul spitalelor ce se aflau într-o criză a lanțului de aprovizionare. Echipele noastre clinice și tehnice au fost aproape de spitale când a fost nevoie. Totodată, toate activitățile de marketing, pregătire și învățare au fost mutate online.
În perioada următoare, ne concentrăm pe oportunitățile din piață, fie că sunt generate de COVID-19 sau de amânarea activității chirurgicale din regiune. Deși acordăm o mai mare atenție cheltuielilor în această perioadă și în viitorul apropiat, obiectivul nostru este să păstrăm intactă componența echipei, precum și condițiile salariale.
Care ar fi cea mai importantă decizie de management luată în această perioadă? Care vor fi efectele acestei decizii?
Introducerea de tehnologii medicale noi și inovatoare în regiunea noastră, care să genereze cu adevărat valoare într-un sistem medical mai agil și descentralizat.
Integrarea mai rapidă a digitalizării în majoritatea proceselor și procedurilor, astfel încât accesul la un număr cât mai mare de clienți să se realizeze într-un ritm mult mai alert. Acest lucru presupune investiții în infrastructura digitală și o schimbare parțială a mentalității. Rezultatul constă într-o mai mare importanță acordată datelor pentru luarea unor decizii, dar și valorii datelor respective. Este necesară o revizuire a procedurilor de management al riscurilor pentru a implementa într-un mod practic astfel de proiecte.
Care ar fi cea mai importantă lecție învățată în această criză atipică prin viteza cu care a paralizat activitățile economice?
Cred că printre cele mai importante învățăminte din această perioadă este că a te putea baza pe lichidități face diferența – Cash is King. Totodată, suntem norocoși de a face parte din industria serviciilor medicale, un domeniu care pune accent pe sustenabilitate.
Ce câștiguri reale ar putea aduce pentru mediul de business această criză care i-a făcut pe mulți să-și regândească afacerile?
Acest lucru poate genera o însușire mai rapidă a faptului că digitalizarea, deservirea clienților și vânzarea de la distanță poate fi mai sigură și mai eficientă. În același timp, cred că ne putem aștepta la o mai mare empatie în modul de abordare a angajaților și a clienților.
Ce își propune SofMedica pentru perioada următoare, în România?
Suntem prezenți în România de peste 25 de ani, timp în care am venit atât în sprijinul spitalelor, dar și al pacienților, cu cele mai inovatoare tehnologii medicale salvatoare de vieți. Aceasta continuă să fie misiunea noastră în România, aceea de a introduce pe piață cele mai noi tehnologii și de a face din chirurgia robotică standardul de îngrijire intervențională în România.
În calitate de grup medical orientat către educație, intenționăm să dezvoltăm centrul nostru ISLE Academy din București într-un centru internațional de pregătire a profesioniștilor din domeniul medical și vom continua să investim în dezvoltarea profesională a echipei noastre.
A fost operată o nouă schimbare majoră în Codul Muncii, odată cu promulgarea legii care prevede posibilitatea ca salariaţii sau foştii salariaţi să aibă...
Pentru a vă ajuta să navigați cât mai bine, acest website folosește fișiere de tip cookie absolut necesare, iar cu acordul dvs. dorim să folosim și alte fisiere de tip cookie de analiză și produse oferite de Google Inc.
Poţi seta ce cookie doreşti să fie activ de la Setări de confidențialitate.
Citește mai mult
Acceptă
Schimbă setările
Setări cookie box
Setări cookie box
Setări de confidențialitate
Alegeți ce cookie-uri să fie autorizate.
Puteți schimba aceste setări oricând. Deși aceasta poate rezulta în devenirea unor funcții indisponibile. Pentru informații legate de ștergerea cookie-urile vă rugăm să consultați funcția de Ajutor al browser-ului dvs.
CITIȚI MAI MULT DESPRE COOKIE-URILE UTILIZATE DE NOI.
Cu ajutorul cursorului puteți activa sau dezactiva diferite tipuri de cookie:
Acest site va:
Esențial: rețineți setarea permisiunilor pentru cookie
Esențiale: permiteți modulele cookie pentru sesiuni
Esențiale: adunați informațiile pe care le introduceți într-o formă de contact, un buletin informativ și alte formulare din toate paginile
Esențial: urmăriți ce introduceți într-un coș de cumpărături
Esențiale: autentificați-vă că sunteți conectat (ă) la contul dvs. de utilizator
Funcționalitate: rețineți regiunea și țara selectată
Google Analytics: urmăriți paginile vizitate și interacțiunile efectuate
Google Analytics: Urmăriți locația și regiunea pe baza numărului IP
Google Analytics: urmăriți timpul petrecut pe fiecare pagină
Analytics: măriți calitatea datelor funcțiilor de statistici
Publicitate: adaptați informațiile și publicitatea în funcție de interesele dvs., bazate pe ex. conținutul pe care l-ați vizitat anterior. (În prezent, nu folosim cookie-uri de direcționare sau de direcționare
Publicitate: Strângeți informații de identificare personală, cum ar fi numele și locația
Acest site va:
Esențial: rețineți setarea permisiunilor pentru cookie
Esențiale: permiteți modulele cookie pentru sesiuni
Esențiale: adunați informațiile pe care le introduceți într-o formă de contact, un buletin informativ și alte formulare din toate paginile
Esențial: urmăriți ce introduceți într-un coș de cumpărături
Esențiale: autentificați-vă că sunteți conectat (ă) la contul dvs. de utilizator
Funcționalitate: rețineți regiunea și țara selectată
Acest site web nu va:
Amintiți-vă datele de conectare
Google Analytics: urmăriți paginile vizitate și interacțiunile efectuate
Google Analytics: Urmăriți locația și regiunea pe baza numărului IP
Google Analytics: urmăriți timpul petrecut pe fiecare pagină
Analytics: măriți calitatea datelor funcțiilor de statistici
Publicitate: adaptați informațiile și publicitatea în funcție de interesele dvs., bazate pe ex. conținutul pe care l-ați vizitat anterior. (În prezent, nu folosim cookie-uri de direcționare sau de direcționare
Publicitate: Strângeți informații de identificare personală, cum ar fi numele și locația
Acest site va:
Essential: Remember your cookie permission setting
Essential: Allow session cookies
Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
Essential: Authenticate that you are logged into your user account
Essential: Remember language version you selected
Functionality: Remember social media settings
Functionality: Remember selected region and country
Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
Analytics: Keep track of the time spent on each page
Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
Acest site web nu va:
Amintiți-vă datele de conectare
Publicitate: Folosiți informații pentru publicitate personalizată cu terțe părți
Publicitate: vă permite să vă conectați la site-urile sociale
Publicitate: identificați dispozitivul pe care îl utilizați
Publicitate: Strângeți informații de identificare personală, cum ar fi numele și locația
Acest site va:
Essential: Remember your cookie permission setting
Essential: Allow session cookies
Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
Essential: Authenticate that you are logged into your user account
Essential: Remember language version you selected
Functionality: Remember social media settings
Functionality: Remember selected region and country
Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
Analytics: Keep track of the time spent on each page
Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
Advertising: Use information for tailored advertising with third parties
Advertising: Allow you to connect to social sitesl Advertising: Identify device you are using
Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location