Home Finanțe Taxe - Impozite Firmele de curierat vor raporta la ANAF persoanele care au plătit ramburs...

Firmele de curierat vor raporta la ANAF persoanele care au plătit ramburs pentru produsele comandate online

Guvernul a aprobat, miercuri, ordonanța de urgență privind unele măsuri fiscale, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

În actul normativ respectiv, apare și o prevedere specială care stabilește faptul că firmele de curierat trebuie să raporteze la ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs pentru produsele comandate online.

Purtatorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru, susține că prevederea are în vedere o colectare mai bună a taxelor şi impozitelor.

Avem în România, după cum aţi văzut, o creştere economică importantă, dar rămâne această provocare a colectării de taxe şi impozite şi aici, din păcate, nu stăm la fel de bine, ca atare eforturile pe care Guvernul trebuie să le facă şi în conformitate cu obligaţiile pe care le are la nivel european şi în conformitate cu potenţialul pe care România îl deţine în acest sens să facă toate demersurile legale astfel încât taxele şi impozitele să fie plătite de toată lumea. Practic, putem să privim acest mod de a gestiona această chestiune într-un mod similar cu ceea ce se întâmplă cu Radarul Mărfurilor. Practic, reglementarea în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie ca bugetul naţional să poată furniza serviciile pe care cetăţenii români le aşteaptă”, a explicat Cărbunaru.

Purtătorul de cuvânt al Executivului s-a declarat convins că normele de aplicare vor detalia procedura în acest caz.

O astfel de măsură, alături de alte măsuri care deja de la 1 aprilie se aplică în relaţia business to business şi care de la 1 iulie vor deveni obligatorii în România, mă refer aici la factura electronică, va contribui alături de alte măsuri, inclusiv digitalizarea ANAF, la posibilitatea ca statul român să poată colecta taxele inclusiv din zona comerţului care se efectuează, aşa cum se întâmplă în orice ţară civilizată. (…) Ca fiecare act normativ pe care îl discutăm în Guvernul României, toate avizele necesare sunt luate de la iniţiatorii care fac acest demers. Din câte cunosc, nu sunt observaţii pe acest proiect nici de la Ministerul Muncii, nici de la Ministerul Justiţiei, nici de la Consiliul Legislativ. Avem de asemenea avize de la Ministerul Sănătăţii, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Autoritatea Naţională de Supraveghere a prelucrării Datelor cu Caracter Personal, inclusiv Consiliul Economic şi Social”, a menționat Cărbunaru.

Purtătorul de cuvânt al Executivului a indicat că, după publicarea în Monitorul Oficial a Ordonanţei care cuprinde şi reglementarea în zona comerţului electronic, intrarea în vigoare se va face la data menţionată în actul normativ.El a subliniat că există o diferenţă destul de mare între taxele pe care Guvernul ar urma să le încaseze şi cele încasate.

Autor: Ioana Galeș
Foto/ video: Guvernul României Facebook
Exit mobile version