27 septembrie 2022
18.1 C
București

Donează sânge, salvează o viață! Grupul Rompetrol, prin divizia sa de retail, premiază donatorii de sânge

De citit...

„De la debutul pandemiei SARS COVID 19 numărul donatorilor de sânge a scăzut cu 40 – 50% față de perioada similară a anului trecut, deși cererea spitalelor este din ce în ce mai mare”, afirmă dr. Doina Goșa, directorul Centrului de Transfuzie Sanguină București.

Medicul atrage atenția că este nevoie și de plasmă convalescentă COVID – 19 bogată în anticorpi și prelevată de la persoanele vindecate pentru pacienții din spitalele de boli infecțioase aflați în stare critică.

Ministerul Sănătății a modificat prin ordin metodologia pentru colectarea, testarea, procesarea, stocarea şi distribuţia plasmei de la donator vindecat de COVID-19 şi utilizarea monitorizată pentru pacienţii critici cu COVID-19 din secţiile ATI. În consecință, în perioada următoare, va crește necesarul de sânge și produse derivate.

Campanie de susținere a donării de sânge

În perioada 10 august – 10 octombrie, KMG International lansează o campanie de susținere a donării de sânge la nivel național, în parteneriat cu Institutul Național de Hematologie Transfuzională și Fundația pentru SMURD.

Campania se va derula în toate cele 41 de centre de transfuzii din România, iar donatorul va primi în momentul donării un voucher pe bază căruia poate primi, în mod gratuit, în perioada 10 august – 15 octombrie, din orice stație de distribuție carburanți „Rompetrol hei” un suc proaspăt de morcov cu măr și ghimbir și o tartină cu ciuperci, bacon și chives sau tartină cu cremă de branză și piersici. Voucherul nu este transmisibil și este valabil împreună cu carnetul de donator sau adeverința care atestă donarea.

Prin acest demers lansăm un îndemn de implicare la nivel individual, pornind de la angajații noștri către toți membrii comunității, pentru a merge și dona sânge într-o perioadă în care nevoia este acută. Campania prin care oferim produse hei este modul simbolic prin care noi Rompetrol mulțumim donatorilor pentru gestul lor de mare noblețe și responsabilitate”, declară  Alexey Golovin, Chief Officer Departament Juridic și Afaceri Corporative KMG International.

O singură unitate de sânge donat poate salva până la trei vieţi. Cu toate acestea, în România, statistic, sunt 1,8% donatori, în timp ce Danemarca are cel mai mare număr de donatori voluntari – 10% din populaţie (conform unui raport al Centrului Regional de Dezvoltare pentru Siguranţa Sângelui).

„Donarea de sânge este un gest de responsabilitate socială manifestat la nivel individual. Printr-un gest simplu, la îndemâna majorității cetățenilor, fiecare donator oferă o șansă la viață acelora pentru care disponibilitatea sângelui compatibil face diferența dintre viață și moarte. Niciun nou demers care sprijină și promovează acest comportament de donare consecventă de sânge în populație nu este prea mult, motiv pentru care sper ca această campania lansată de Rompetrol să aducă un suflu nou în lupta pentru viață, care în multe momente se câștigă picătură cu picătură”, punctează dr. Raed Arafat, președintele Fundației pentru SMURD.

Regulamentul campaniei este disponibil pe https://www.rompetrol.ro/companie/presa și https://www.kmginternational.com/ro/mediaroom/comunicate-de-presa, lista centrelor de transfuzie sanguină din țară poate fi consultată aici: http://doneazasange.ro/unde-pot-dona-sange/ (în campanie sunt incluse doar centrele de transfuzie, nu și punctele de recoltare), iar condițiile și recomandările pentru donatori sunt disponibile aici: http://www.ctsbucuresti.ro/conditii_admisibilitate.html.

Autor: Corina Gheorghe
Foto: 

 

 

 

 

 

- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

Știrile zilei

- Publicitate -spot_img