Home Economie Retail Cora părăsește România. Lanțul său de magazine este preluat de Carrefour

Cora părăsește România. Lanțul său de magazine este preluat de Carrefour

Magazinele Cora vor dispărea din țara noastră. Louis Delhaize, grupul care le controlează, a semnat în această săptămână un acord cu francezii de la Carrefour. Înțelegerea stabilește faptul că toate activitățile Cora din România, incluzând zece hipermarketuri și opt magazine Cora Urban, sunt preluate de Carrefour. Înțelegerea îi vizează și pe cei 2.400 de angajați care lucrează pentru acest lanț comercial.

Tranzacția va consolida prezența Carrefour în România, prin hipermarketurile și formatele de proximitate preluate în locații cheie; acestea vor fi transformate ulterior în magazine ale brandului Carrefour și adaptate formatelor sale.

Tranzacția este supusă aprobării de către autoritățile abilitate în domeniul concurențial și se așteaptă a fi finalizată până la sfârșitul anului 2023.

Compania Carrefour este determinată să-și continue creșterea pe piața locală. Această achiziție demonstrează ambiția noastră de a deveni prima alegere a românilor în materie de retaileri, contribuind la rețeaua noastră cu două formate principale – hipermarketuri și magazine de proximitate. Carrefour are încredere deplină în formatul de hipermarket și în rolul său strategic pentru prezența locală, el fiind sursa principală pentru misiunile de cumpărare săptămânale și de satisfacere a nevoilor de bază ale clienților noștri. Prin acest proces vom adăuga 10 noi hipermarketuri pentru o acoperire națională cât mai bună. Sunt încântat de această realizare a businessului local și îmi propun să asigur o tranziție cât mai bună pentru toate părțile implicate – de la noii noștri colegi, furnizori sau viitori clienți.”, declară Julien Munch, CEO Carrefour România.

Primul hipermarket Cora din România a fost deschis la 1 octombrie 2003, pe locul unde era fabrica de betoane Granitul, în urma unei investiții de 50 de milioane de euro. Până la proaspăta preluare Carrefour, marca era deținută de grupul Louis Delhaize, ce are un număr de peste 30.000 de angajați la nivel european și a cărui cifră de afaceri a fost de peste 8 miliarde de euro în 2021.

Rezultatele Cora pe piața românească au fost mult sub așteptările lanțului de magazine. În 2021, de exemplu, afacerile au fost de 1,55 miliarde lei, cu 5% mai mici decât în 2020. Totodată, compania a raportat pierderi nete de 43 de milioane de lei, față de un profit net de 4,8 milioane de lei înregistrat în 2020.

În schimb, rezultatele Carrefour pe piața locală sunt pozitive. Astfel, vânzările raportate în 2022 ( cu TVA0 se ridică la 2,6 miliarde euro. De asemenea, afacerea a crescut like for like (fără a ţine cont de expansiune) cu 9% în România anul trecut, acesta fiind al doilea cel mai bun ritm din Europa, după cel din Polonia.

Grupul Carrefour numără în prezent 341 de magazine în România, dintre care 37 hipermarketuri Carrefour, 262 supermarketuri (221 magazine Market și 41 magazine Express Orange), 42 magazine de proximitate Express și 8 magazine de proximitate Contact.

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de tari, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa.

Autor: Victoria Preda
Foto: Arhive Ordinea Zilei
Exit mobile version