29 martie 2024
11.9 C
București

Beneficiarii cardurilor de energie vor putea face plăți online

Beneficiarii cardurilor de energie vor avea la dispoziție trei modalități prin care își vor putea achita facturile. Guvernul a aprobat și a treia modalitate de efectuare a plăţilor din ajutorul de încălzire, respectiv plata online.

Astfel, în acest moment sunt trei modalităţi de efectuare a plăţilor din ajutorul de încălzire de către beneficiari. Prima modalitate, care este deja cunoscută, este cea prin prezentare la oficiul poştal, a doua modalitate direct la poştaş, atunci când acesta se deplasează în localitatea de domiciliu a beneficiarului, iar cea de-a treia vizează plata online.

Guvernul a aprobat, prin ordonanţă, cea de-a treia modalitate de a efectua plăţi din ajutorul de încălzire. Este vorba de plata online, care va fi şi va funcţiona pentru ca beneficiarii să poată să efectueze aceste plăţi de la locul de domiciliu. Practic, vor putea accesa aplicaţia informatică prin introducerea codului, seriei pe care o are cardul de energie şi apoi a celor trei documente cu care ne-am obişnuit pentru efectuarea plăţilor şi care sunt necesare pentru a putea deconta banii pe care îi are alocaţi din ajutorul de încălzire, respectiv cartea de identitate, cardul de energie şi factura justificativă privind datoria faţă de furnizorul de energie. Acestea se vor trimite în aplicaţia informatică împreună cu poşta electronică oficială, adică adresa de email a beneficiarului”, a explicat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş.

Atunci când va face plata onlinebeneficiarul va primi un mesaj automat că documentele au fost recepţionate de Poşta Română şi după aceea va avea loc procesul de verificare a documentelor primite, în termen de maximum 5 zile. Dacă operaţiunea este aprobată şi documentele sunt în regulă, se va primi, tot prin poştă electronică, pe adresa de email comunicată, dovada serviciilor de mandat poştal.

Distribuirea cardurilor pentru energie se face începând cu 1 februarie prin intermediul Poştei Române. 15 februarie este data în care va avea loc transferul banilor de la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene la Poşta Română, pentru a se putea efectua plăţile necesare din acest ajutor. Începând cu data de 20 februarie se vor putea efectua plăţile prin servicii de mandat poştal.

Acestea sunt datele pe care le avem şi mecanismele pe care le-am aprobat: patru milioane de beneficiari, cinci miliarde de lei, adică un miliard de euro este bugetul acestei scheme naţionale pe care o avem în derulare. (…) Practic, în acest fel, cardul de energie ajunge direct la beneficiarii care sunt prevăzuţi în listă şi, după cum deja se cunoaşte locul de consum, respectiv gospodăria, este cea care face obiectul acordării acestui ajutor de sprijin, cu valoare de 1.400 de lei în cele 2 tranşe, tranşa din luna februarie şi tranşa din luna septembrie 2023”, a mai spus ministrul Boloș.

Compania Naţională Poşta Română va asigura funcționarea aplicației online pentru achitarea facturilor, ce urmează să fie disponibilă de la 20 februarie pe site-ul posta-romana.ro.

Informații cheie despre cardul pentru energie:

Autor: Ioana Galeș
Foto: MIPE Facebook

 

- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

Hidroelectrica vrea ca profitul net de 6,3 miliarde lei să ajungă la acţionari

Hidroelectrica propune acţionarilor repartizarea a 100% din profitul net realizat pe parcursul anului 2023, conform prevederilor legale şi a politicii societăţii.Propunerea vine în contextul...

Știrile zilei