19 aprilie 2024
5.8 C
București

Amenzi de 3,5 milioane de lei pentru Lidl

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au sancționat mai multe magazine Lidl din toată ţara pentru nereguli constatate în timpul controalelor efectuate în unităţile. Acțiunile ANPC s-au soldat cu amenzi în valoare de 3,5 milioane de lei.

Reprezentanții Protecției Consumatorilor menționează că au fost controlate 265 de magazine şi au fost aplicate următoarele sancţiuni:

  • 347 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei;
  • 144 de avertismente; oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 75.000 de lei;
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, pentru 24 de unităţi;
  • închiderea unităţii pentru o perioadă de până la 6 luni pentru patru magazine; închiderea unităţii pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni pentru o unitate.

Printre cele mai importante nereguli constatate de reprezentanţii Protecţiei Consumatorului s-au numărat comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită, comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, insecte, comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă), comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite şi a unor ouă neigienizate.

De asemenea, au fost identificate neconcordanţe între valoarea preţului înscrisă pe etichetă şi cea afişată pe produs, precum şi între preţul de la raft comparativ cu cel de la casa de marcat, utilizarea unor vitrine insalubre de expunere la comercializare a produselor de panificaţie-patiserie, existenţa unor insecte vii în spaţiul de preparare şi coacere, deficienţe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română) şi utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide şi rugină şi a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheaţă, praf, impurităţi, resturi alimentare şi păr.

Nu ştiu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam şi în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovaţi, curăţaţi, aduceţi produse de calitate, nu mai căutaţi variante să ne determinaţi să ‘o luăm mai uşor’! Dacă la voi acasă este ordine şi curăţenie, consideraţi şi această ţară şi pe cetăţenii ei ca parte din Europa! Merităm să fim trataţi onorabil! Ce părere aveţi?„, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Autor: Sofia Filip
Foto: Arhiva Ordinea Zilei

 

Mai multe articole

Știrile zilei