Alexandra Crâșmaru, fondatoarea Clinicii Illuma, a crezut în proiectul său și a avut curajul ca, într-o perioadă în care pandemia bloca multe afaceri, să pornească o investiție curajoasă în industria serviciilor de dermato-estetică minim-invazive. Deschisă în mai 2020, Clinica Illuma a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 80.000 de euro, reușind ca, într-un timp foarte scurt, să se poziționeze pe piață și să câștige încrederea clienților. Rețeta de succes aplicată în acest proiect ne este prezentată chiar de către fondatoarea Clinicii Illuma.
-
Care au fost principalele motive pentru care ați decis să investiți în această industrie? Cum s-a născut proiectul Illuma?
Am fondat Illuma Aesthetic Clinique în urma unei nevoi personale de a găsi o clinică medicală în care să ai parte de servicii de calitate superioară, oferite de personal specializat, însă unde să te simți totodată, răsfățată, să simți că primești atenția de care ai nevoie, pe îndelete. În urmă cu patru ani am început să îmi imaginez acel loc ideal, să fac research despre protocoalele medicale, despre tehnologii și echipamente și să caut oameni la fel de pasionați ca și mine să mi se alăture. Și așa a început acest proiect.
-
Este România o zonă cu oportunități pentru proiecte ce vizează sectorul frumuseții? Care sunt avantajele pe care le oferă țara noastră, dar dezavantajele?
Apetitul pentru tratamente medicale estetice minim-invazive este în creștere, iar faptul că pacienții sunt din ce în ce mai informați nu poate fi decât un avantaj major, având în vedere că piața este practic într-o continuă creștere.
Cei mai mulți pacienți care ne contactează pentru un anumit serviciu, deși uneori sunt la prima interacțiune cu astfel de servicii, sunt deja foarte bine informați în ceea ce privește protocolul, modul de pregătire sau recomandările post-tratament. Ceea ce înseamnă că citesc, se informează, își doresc tratamente eficiente și mai ales sigure.
Un dezavantaj este cadrul economic nefavorabil, am demarat acest proiect într-o perioadă dificilă, când multe servicii, inclusiv (sau mai ales) cele de înfrumusețare, sunt trecute la coada necesităților.
-
În cât timp estimați amortizarea investiției?
Planul este să recuperăm investiția în trei ani. Evident ne dorim în continuare să achiziționăm cele mai performante echipamente din domeniu pentru a ne lărgi sfera de servicii, dar nu trebuie să pierdem din vedere faptul că ne aflăm încă într-un context imprevizibil, marcat de efectele pandemiei.
-
În afară de resurse financiare, ce îi trebuie unui investitor care alege să dezvolte o afacere în România?
Reziliența. Dorința de a reuși. Încredere. Orice antreprenor trebuie să creadă în business-ul său, dincolo de veniturile și profitul pe care le poate realiza. Să își dorească cu adevărat să construiască o afacere care se va diferenția pe piață și ale cărei servicii vor fi apreciate de client. Mai departe, cred că este nevoie de o bugetare până la ultimul detaliu și un plan de marketing foarte bine pus la punct.
-
Cum arată în cifre businessul Illuma? ( investitii, cifra de afaceri realizată de la inaugurare, angajați, număr clienți)
Am investit 300.000 de euro în amenajare și echipamente, iar la finalul primului an de funcționare – care, de fapt, a însemnat jumătate de an calendaristic – am avut o cifră de afaceri de 80 000 de euro. 50% din aceasta a fost generată de servicii medicale estetice, 20% de servicii medicale de patologie, 20% de terapii faciale și corporale, iar 10% provine din activitatea magazinului online dezvoltat adiacent clinicii. Avem zece angajați și colaboratori permanenți, iar în jumătate de an de funcționare am avut peste 300 de clienți.
-
Cum ați descrie activitatea Illuma în vreme de pandemie?
Provocări sunt în fiecare zi, dar eram cumva pregătită având în vedere că suntem la început de drum. Pot spune că am resimțit din plin tot ce a adus această perioadă de pandemie, dar am reușit să ne adaptăm și să găsim soluții. Ne-am focusat pe a livra servicii medicale și de estetică de cea mai înaltă calitate, punând mereu pe primul loc siguranța pacienților și a personalului. Așa că am implementat reguli suplimentare de siguranță, pe lângă cele standard din industrie, de la distanțarea programărilor, la oferirea de botoși și halate de unică folosință, ba chiar și a unor săculeți destinați genților, astfel încât am reușit să limităm posibilele surse de răspândire a virusului.
-
Vorbiți puțin despre brand, de ce Illuma?
Gravităm în jurul serviciilor care aduc luminozitate, focusându-ne pe o piele sănătoasă și frumoasă. Iar luminozitatea este dată atât de sănătatea pielii la exterior, cât și de grija pe care ne-o acordăm nouă ca și întreg. Iar numele a rezonat cu noi încă din prima clipă, ne-am identificat, iar astăzi este un brand diferențiator, pe care fiecare pacient sau potențial client îl reține și îl asociază cu serviciile noastre.
-
Cu ce se deosebește Illuma de alte branduri similare?
Illuma înseamnă tehnologie premiată și recunoscută internațional, personal specializat și dedicat, ambianță plăcută, relaxantă. În ceea ce privește echipamentele, am studiat foarte bine piața până am ajuns să iau decizia finală. Am studiat tehnologii, performanțele echipamentelor și rezultatele din studii. Astfel, ne mândrim în cadrul clinicii cu un echipament de radiofrecvență fracționată, Venus Viva, – tehnologie ce livrează rezultate asemănătoare laserului CO2 însă cu un timp mult mai scăzut de recuperare. Putem să țintim astfel ridurile profunde, cicatrici post-acneice, iregularități ale tenului, pori dilatați și lista poata continua.
În plus, în sfera epilării definitive, ne-am dorit un echipament care să livreze rezultate convingătoare încă de la primele ședințe și să beneficieze de cele mai înalte standarde de siguranță. Am ales un laser diodă medical, un echipament considerat standard de aur în termeni de eficiență, siguranță și confort pentru pacient.
Mai mult decât atât, întregim sfera anti-age cu zona de remodelare corporală prin echipamentul Venus Legacy, o radiofrecvență multipolară ce stimulează producerea de elastină și colagen la nivelul feței, pentru un lifting total neinvaziv. Creștem intensitatea și putem să acționăm excelent la nivelul corpului, obținând rezultate de diminuare a celulitei, îmbunătățire a laxității pielii și reducere în circumferință.
Toate aceste tehnologii nu ar putea fi puse în valoare fără personalul dedicat și bine pregătit. Împreună creăm o simbioză perfectă, pentru cele mai bune rezultate oferite pacienților.
-
Care sunt serviciile cele mai accesate în cadrul clinicii?
În această perioadă vedeta a fost de departe epilarea definitivă cu laser. Observăm o tendință în creștere pentru această procedură. Aceasta este urmată de tratamentele anti-aging, cum ar fi injectările cu toxina botulinică sau cele destinate îmbunătățirii texturii pielii, terapia PRP, mezoterapia injectabilă sau terapiile destinate estompării cearcănelor. Nici curățările faciale sau terapiile de remodelare corporală nu au rămas mai prejos, ele fiind accesate zilnic în clinica noastră.
-
Ne puteți face un profil al clientului care apelează la serviciile dumneavoastră?
Cei mai mulți clienți ai clinicii (95%) sunt femei, cu vârsta cuprinsă între 30 și 45 de ani, cu o precupare pentru sănătatea pielii și îmbunătățirea acesteia prin terapii minim-invazive, cu timp de recuperare scurt.
-
Ce-și propune Illuma pentru anul 2021?
Pentru anul în curs ne propunem creșterea cu 50% a cifrei de afaceri, dar și extinderea și diversificarea serviciilor oferite în cadrul clinicii, către tratamente precum cele cu laser pentru leziuni vasculare, testare genetică pentru alopecie sau tratamente faciale.
-
Luați în calcul dezvoltarea, în viitor, a unui lanț de clinici Illuma?
Momentan ne concentrăm pe dezvoltarea primei clinici Illuma și pe creșterea paletei de servicii oferite.
-
Întreaga lume se află acum într-o criză medicală. Care a fost pentru dumneavoastră cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o în această criză?
Cred cu tărie că orice business de succes are o echipa întreagă în spate care muncește și crede cu dedicare în munca pe care o face în fiecare zi. Succesul nu îl obții de unul singur, ci împreună cu echipa pe care o construiești.
Autor: Isabela Nicolescu
Foto: Clinica Illuma