• EUR 4.6599 RON
  • USD 3.8182 RON
  • POUND 5.2494 RON
Bucuresti
o

Ce legătură există între furnici și reducerea încălzirii globale

Micile furnici ar putea salva lumea de încălzirea globală prin reducerea dioxidului de carbon din atmosferă. Cel puțin asta susțin cercetătorii americani într-un studiu. Concluzia a intervenit în urma unei monitorizări pe termen lung a efectelor pe care aceste insecte le au asupra solului.

Unele specii de furnici "mușcă" din minerale pentru a secreta carbonat de calciu, cunoscut și sub numele de calcar. În acest proces, ele captează o cantitate mică de dioxid de carbon din atmosferă. Această "fabrică" de calcar este o versiune la scară mică a procesului masiv de răcire globală care are loc în oceane, cunoscut sub numele de captare a carbonului. Calcarul depus în ocean conține mai mult carbon decât cel prezent în atmosfera astăzi.

În experimentul lor, cercetătorii americani au constatat că furnicile pot descompune mineralele de 50 până la 300 de ori mai rapid decât se erodează în mod natural nisipul lăsat neatins. Ei au observat, totodată, că furnicile au acumulat calcar în mușuroaiele lor, ceea ce i-a făcut să creadă că aceste insecte ar putea căuta calciul și magneziul din minerale pentru a le folosi în producerea de calcar. În acest proces, insectele preiau din atmosferă dioxidul de carbon, gaz cu efect de seră.

Transformarea ar avea loc atunci când furnicile ling granulele de nisip și le lipesc pe pereții mușuroaielor lor. Totuși, procesul rămâne deocamdată un mister pentru știință.

Ronald Dorn, geolog la Universitatea de Stat Arizona in Tempe, principal autor al studiului, asigură că furnicile pot schimba mediul, dacă numărul lor va crește, pentru că ele nu trăiesc mai mult de un an.

Comentarii