• EUR 4.5990 RON
  • USD 3.8373 RON
  • POUND 5.1814 RON
Bucuresti
o

S-a încheiat procesul de divizare a METRO


S-a încheiat procesul de divizare a METRO
Presa internațională notează că Metro AG, grup german de distribuție prezent și pe piața din România, a finalizat joi procesul său de divizare în două societăți, în condițiile în care activitățile sale din domeniul hypermarketurilor au început să fie cotate independent pe bursele de la Frankfurt și Luxemburg.

La începutul acestui an, în februarie, acționarii Metro au votat în favoarea divizării grupului în două entități, una care va cuprinde operațiunile angro Metro Cash & Carry, care vor păstra denumirea Metro, în timp ce activitățile de distribuție de produse electronice de larg consum, regrupate sub marca Metro-Saturn, vor fi rebotezate Ceconomy.

 

Metro speră că această scindare va permite celor două companii indepedente să încheie mai multe achiziții și de asemenea va permite creșterea prețului acțiunilor, în condițiile în care în prezent titlurile Metro se tranzacționează la un discount comparativ cu alți distribuitori precum Sysco și Booker.

 

Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine în 29 de țări, a demarat de mai mulți ani un vast proces de restructurare, care a inclus printre altele vânzarea magazinelor Kaufhof, pentru a se concentra pe activitățile cash-and-carry, și distribuția de produse electronice de larg consum. Noua companie Metro Wholesale & Food Specialist regrupează magazinele angro, care numără printre clienții lor hoteluri, restaurante și distribuitori independenți, și supermarketurile Real din Germania. Împreună, cele două activități au generat în anul 2015/2016 o cifră de afaceri de 37 miliarde de euro în 35 de țări în care operează. De cealaltă parte, Ceconomy este cel mai mare distribuitor european de produse electronice de larg consum, devansând Dixons Carphone, cu peste 1.000 de magazine în 15 țări europene și vânzări de 22 de miliarde de euro în 2015/16.

 

Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din București. Astăzi, rețeaua numără 32 de magazine în 24 de orașe.


Comentarii

Inscrie-te in newsletter pentru a primi cele mai noi stiri