• EUR 4.6599 RON
  • USD 3.8182 RON
  • POUND 5.2494 RON
Bucuresti
o
 

SanaGout a construit o afacere cu meniuri sănătoase. Povestea firmei care ajută angajatorii să aibă salariați mai productivi


SanaGout a construit o afacere cu meniuri sănătoase. Povestea firmei care ajută angajatorii să aibă salariați mai productivi
2016 a fost un an decisiv pentru SanaGout. Acționarii companiei au decis să schimbe strategia de business, direcționând activitatea doar pe zona de evenimente corporate- evenimente concept și programe de wellbeing pentru companii.

A fost un pas îndrăzneț, dar care s-a dovedit o idee de succes, afacerea SanaGout dezvoltându-se pas cu pas.

Ana Alexandrescu, director general SanaGout, spune că firma pe care o conduce a înregistrat, în primele nouă luni din 2017, o creştere cu 20% a cifrei de afaceri, pe fondul investiţiilor în abordarea unor noi nişe de piaţă şi în specializarea angajaţilor, şi estimează că va încheia anul cu un avans de până la 25%.

Cum a luat naștere proiectul SanaGout? Cine l-a inițiat și cu ce investiție s-a plecat la drum?

SanaGout a fost fondată în 2008 de un grup de cinci antreprenori, pasionați de mâncarea sănătoasă și care după un studiu de piață aprofundat au realizat că cei care doresc să aibă grijă de sănătatea lor și să mănânce alimente cu gust nu prea au alternative. Pentru că lucrurile au pornit de la un hobby, care ulterior a fost transformat în afacere, de la idee până la afacere a fost doar un pas. În acest moment SanaGout oferă servicii de organizare evenimente complete pe zona corporate, pachete de wellbeing și beneficii pentru angajații marilor companii și servicii de catering pentru evenimente corporate.

Ne adresăm companiilor care au înțeles că angajații nu sunt simpli roboți care vin la muncă și că au nevoie de alte lucruri pentru a-și dori să vină zi de zi acolo, companiilor care știu că reușita unui eveniment depinde mult de furnizorul de catering și își doresc ca evenimentul să fie o experiență, companiilor care au înțeles legătura directă dintre alimentație și productivitate. Împreună cu aceste companii implementăm, în funcție de obiectivele lor de business, programe de creștere a productivității și loialității angajaților- oferim împreună acele beneficii care fac diferența pe o piață mega competitivă (cum este cea de IT de exemplu). Există numeroase studii care dovedesc că persoanele care consumă anumite alimente (combinații) la anumite ore au un randament cu mult peste aceia care mănâncă haotic și în combinații nefaste. De aceea implementăm aceste programe fie împreuna cu un nutriționist, fie împreună cu un antrenor de fitness, în funcție de obectivele pe care își dorește fiecare companie să le atingă.

Principalele noastre atuu-uri sunt:

  •  nu folosim produse congelate;
  •  punem accent pe siguranța alimentelor de la achiziție până la livrare;
  •  achizițiile se fac cu maxim 48 ore înainte de livrare sau eveniment pentru a evita degradarea alimentelor;
  •  avem condiții prielnice de păstrare a alimentelor, dispunând de abatitor pentru răcirea rapidă (pentru siguranța alimentară) a acestora și termoboxuri (aceste termoboxuri asigură transportul în condiții optime până la locație) cu grafic strict de igienizare;
  •  suntem certificați HACCP și ISO 2200;
  •  avem furnizori stabili și de lungă durată;
  •  folosim ingredinte de top (exemplu: crema mascarpone de la Esquise, paste Barilla, ciocolata belgiana de cea mai buna calitate, unt Puratos, etc);
  •  folosim tehnica de gătire SOUS VIDE (gătire prin păstrarea valorilor nutritive);
  •  avem înregistrări record pentru punctualitate și seriozitate evidențiate în feedback-ul primit de la client;
  •  ofertele le facem personalizat în funcție de cerințele clienților;
  •  avem portofoliu vast de evenimente: coffee-break, lunch, dinner, cocktail party, gala dinner, quiche-party, corporate, festivaluri, petreceri private etc;
  •  am onorat comenzi pentru 20-4.000 persoane;
  •  avem meniu variat cu peste 2.000 produse (de la RAW, vegan, vegetarian la tradițional și bucătărie internațională);
  •  practicăm tehnica de diferențiere a produselor în cadrul evenimentelor prin etichetare;
  •  avem portofoliu vast de evenimente cadru și evenimente specifice cerințelor (elemente de design conforme tematicii);
  •  am dezvoltat parteneriate inovatoare cu firme de logistică;
  •  practicăm metoda de gătire la locație;
  •  focus pe mâncare sănătoasă și metode de preparare ce păstrează proprietățile alimentelor;
  •  gătim fără adaosuri, aditivi, concentrate, premixuri etc.

Compania a fost înființată de cinci acționari, fiecare dintre ei implicați în alte business-uri și pentru că niciunul dintre cei cinci nu avea background profesional legat de catering sau alimentație, au angajat în SanGout oameni cu experiență în domeniul culinar, care se ocupă și în acest moment de business. Investiția inițială a fost de 500.000 euro provenită din surse proprii ale asociaților

Cum a evoluat afacerea în timp?

La finalul anului 2015 am înregistrat o cifră de afaceri de aproape jumătate de milion, însa rata de profitabilitate era extrem de scăzută- aveam un număr mare de angajați, cheltuieli operaționale mari și segmentare diferită la nivel de business. În acel moment am decis schimbarea strategiei, asumându-ne o cifră de afaceri mai mică pentru 2016, însă o rată a profitabilității mai mare. De la începutul anului 2016 am schimbat poziționarea și mergem doar pe zona de evenimente corporate- evenimente concept și programe de wellbeing pentru companii. Ne-am asumat scăderea de anul trecut cu aproape 35-40% a cifrei de afaceri, pe care sperăm să o putem recupera până în 2018. Primele nouă luni ale anului 2017 au însemnat o creștere de 20%.

Care au fost marile provocări pe care a trebui să le depășiți pentru a aduce afacerea la nivelul de astăzi?

Principala provocare la începutul businessului a fost dificultatea de a construi o echipă de producție cu viziune comună. În timp, după câteva variante și schimbări de echipă, am ajuns la o formulă ideală, spunem noi! Oamenii sunt cel mai important element pentru succesul unei afaceri, cu atât mai mult într-o afacere ca a noastră, așa că am lucrat mult la transformarea echipei într-o familie- prin organizarea de teambuilding-uri de cunoaștere interacțiune, interviuri „altfel” cu noii angajați, punerea accentului pe calitatea umana și relațiile interpersonale. Echipa pe care o avem acum este în aceeași formulă de mai bine de șase ani și ne mândrim că suntem o familie care are aceeași viziune de business, își dorește aceleași lucruri și se implică, indiferent de natura muncii. În fiecare zi avem noi provocări de la legislația în continuă schimbare, până la oameni, însă în timp am învățat să transformăm provocările în oportunități, așa că fiecare zi oferă noi oportunități. De-al lungul timpului am schimbat de câteva ori strategia de business și cea mai eficientă schimbare a fost făcută în 2015.

De ce ați ales să investiți în această industrie?

Din pasiune pentru mâncarea sănătoasă, pentru ingredientele de calitate, pentru starea de bine pe care alimentația corectă o poate da. Din pasiune pentru oameni cu alte cuvinte.

Din ce categorie provin clienții SanaGout?

Lucrăm exclusiv pe partea de clienți corporate.

Care este bugetul mediu al unui client care apelează la serviciile SanaGout?

Bugetul mediu este 10euro/persoana, iar minumul de persoane este 30.

Care a fost cel mai mare eveniment pentru care a lucrat SanaGout?

Avem două tipuri de evenimente- livrări de lunch box-uri și am avut o livrare pentru 4.000 de angajați într-o zi și evenimentele corporate , iar cel mai mare eveniment pe care l-am avut până acum a fost de 1.000 de persoane.

Cu ce se diferențiază serviciile SanaGout de cele ale competitorilor?

Evenimentele organizate de noi nu sunt simple evenimente, ci adevărate experiențe culinare. Credem cu tărie că cele mai simple ingrediente pot fi un adevărat spectacol culinar și că orice eveniment trebuie transformat într-o experiență memorabilă pentru cei prezenți. Acesta este motivul pentru care ne adaptăm meniurile la fiecare eveniment și dezvoltăm concepte de eveniment pentru clienți. Am putea spune că ceea ce facem noi se numește artă culinară.

Ce își propune SanaGout pentru 2018?

Avem planuri mari și ambițioase. Ne dorim să repoziționăm mâncarea sănatoasa la locul cuvenit, mai ales în zona evenimentelor corporate și să demonstrăm că experiențele culinare de senzație sunt cele care fac evenimentele memorabile. Ne dorim ca în maximum trei-cinci ani să fim lideri de piață în domeniul organizării evenimentelor corporate și să încheiem cât mai multe parteneriate cu locații exclusiviste din București. Și cel mai mult ne dorim ca angajatorii să înțeleagă că o masă de prânz caldă servită angajaților le poate aduce beneficii pe termen lung.


Comentarii

Inscrie-te in newsletter pentru a primi cele mai noi stiri