• EUR 4.6400 RON
  • USD 3.9322 RON
  • POUND 5.2076 RON
Bucuresti
o

UE a demarat o noua procedura de infringement impotriva Romaniei


UE a demarat o noua procedura de infringement impotriva Romaniei
Comisia Europeana a demarat miercuri proceduri de infringement impotriva a 14 state membre, printre care se numara si Romania, pentru nerespectarea obligatiilor privind raportarea implementarii mai multor norme UE in domeniul deseurilor.

Procedurile demarate miercuri impotriva Ciprului, Romaniei, Frantei, Italiei, Marii Britanii, Spaniei, Maltei, Irlandei, Olandei, Greciei, Suediei, Danemarcei, Sloveniei si Luxemburgului vizeaza nefurnizarea de rapoarte cu privire la atingerea obiectivelor de reutilizare, reciclare si valorizare, potrivit directivei cadru cu privire la deseuri (Directiva 2008/98/CE), directivei referitoare la deseurile de echipamente electrice si electronice (Directiva 2002/96/CE), directivei privind bateriile (Directiva 2006/66/CE), directivei privind ambalajele (Directiva 94/62/CE), directivei referitoare la vehiculele ajunse la finalul ciclului de viata (Directiva 2000/53/CE) si regulamentului referitor la transferul deseurilor (Regulamentul (CE) nr. 1013/2006).

 

Natura si tipul obligatiilor variaza de la o directiva la alta. Separat, Comisia Europeana a solicitat miercuri Austriei, Ciprului, Portugaliei si Romaniei sa transpuna integral legislatia UE privind instalatiile portuare de preluare a deseurilor provenite din exploatarea navelor si a reziduurilor de incarcatura. Directiva (UE) 2015/2087 a modificat normele UE (Directiva 2000/59/UE) care prevad obligatia navelor de a notifica o serie de informatii inainte de intrarea in port, cum ar fi volumele si tipurile de deseuri care trebuie livrate si capacitatea de stocare de la bord.

 

De asemenea, directiva a adaugat cerinta privind notificarea de informatii cu privire la ceea ce s-a livrat efectiv in instalatiile de preluare din ultimul port de escala. Directiva Comisiei a fost adoptata pentru a se asigura coerenta cu masurile adoptate la nivelul Organizatiei maritime Internationale (OMI) si pentru a se evita incertitudinea in randul utilizatorilor si autoritatilor portuare.

 

Directiva trebuia sa fie transpusa in legislatia nationala pana la 9 decembrie 2016 cel tarziu, insa pana in prezent, Austria, Cipru, Portugalia si Romania nu au transpus-o. Cele patru state membre au la dispozitie doua luni pentru a remedia situatia; in caz contrar, Comisia poate decide sa sesizeze Curtea de Justitie a UE.

 

Foto: Pixabay.com


Comentarii

Inscrie-te in newsletter pentru a primi cele mai noi stiri