• EUR 4.6346 RON
  • USD 3.9285 RON
  • POUND 5.2711 RON
Bucuresti
o

Povestea unei afaceri sănătoare: Unicorn Naturals, business-ul contruit pe un stil de viață


Povestea unei afaceri sănătoare: Unicorn Naturals, business-ul contruit pe un stil de viață
Dragoș Erceanu a transformat stilul de viață sănătos pe care l-a îmbrățișat acum mai bine de 25 de ani într-o idee de business. Așa s-a născut proiectul Unicorn Naturals. Afacerea a crescut etapă cu etapă, dar această creștere nu a venit însă fără efort, fără o muncă permanentă și fără sacrificii. Pentru 2017, antreprenorul estimează o cifră de afaceri de peste 700.000 de euro, vânzările fiind cu 50% mai mari comparativ cu 2016.

Am abordat strategia 'pașilor mărunți'. Încă de la început am stabilit ca fiecare etapă parcursă în acest business să fie lină, naturală, cu o creștere mică, dar constantă, estimând evoluția fiecărui produs în funcție de oferta din piață și cererea consmatorilor și nefăcând niciun rabat de la calitate sau de la principiile sănătoase cu care am pornit la drum”, declară Dragoș Erceanu, pentru Ordineazilei.ro.

În portofoliul Unicorn Naturals sunt incluse 12 branduri cunoscute în toată lumea

Dragoș Erceanu a fost dintotdeauna un împătimit al călătoriilor și al unui stil de viață cât mai responsabil și sănătos cu putință, în armonie cu natura și cu ordinea firească a vieții. Vegetarian convins de 25 de ani, el a reușit prin proiectul Unicorn Naturals să fructifice și să împletească armonios cele două mari pasiuni ale sale și, desigur, într-un final, să le aducă acasă.”După ce am terminat Dreptul, am lucrat o scurtă perioadă de timp în domeniul juridic, însă am descoperit destul de rapid că acestă profesie nu mi se potrivea. Imediat după, am ales calea antreprenoriatului și m-am alăturat proiectului Biosinergic, o firmă de suplimente alimentare. Atunci am avut prima interacțiune cu antreprenoriatul, pe la începutul anului 2007. Ulterior, prin anul 2009, mi-am urmat a doua mea mare pasiune: călătoriile. O bună perioadă de timp am locuit în India și Thailanda unde am fost profesor de yoga și meditație și, din 2012, am locuit în Marea Britanie, un adevărat hub în ceea ce privește promovarea trendurilor de alimentație sănătoasă, conștientizarea și legătura dintre dietă și spirit. În această perioadă a încolțit, practic, și ideea business-ului Unicorn Naturals, care a venit absolut natural din crezul, dieta și filosofia de viață a mea și a soției mele, Sophia. Așadar, ideea lansării Unicorn Naturals a încolțit într-un mod absolut natural și firesc odată cu mutarea în Anglia și, de asemenea, a venit și ca o continuare a business-ului Biosinergic. Ne-am dorit să oferim câteva variante demne de a fi luate în calcul în ceea ce privește segmentul de snack-uri sănătoase și pentru gurmanzii îndrăgostiți de un stil de viață sănătos din România”, povestește antreprenorul.

După doar șase luni petrecute în Anglia a dat drumul afacerii pe care o conduce astăzi. Investiția inițială s-a ridicat la aproximativ 27.000 de euro. O mare parte din această sumă a fost investită în realizarea stocurilor inițiale de produse, logistică, aprovizionare și depozit externalizat.

Reinvestirea profitului

În doar trei ani, cifra de afaceri a firmei a ajuns la aproape o jumătate de milion de euro ( 435.000 de euro au fost rezultatele financiare înregistrate la nivelul anului 2016). „După cum arată cifrele până acum, anul acesta cred că vom înregistra o creștere cu până la 50% a business-ului față de nivelul anul 2016, estimând o cifră de afaceri de aproximativ 700.000 de euro. Principalii factori care conduc la o creștere accelerată a business-ului țin de listarea unei sortimentații cât mai mari într-un număr cât mai extins de rețele de distribuție. Vorbim în primul rând de creșterea volumului vânzărilor, așadar. De asemenea, investițiile constante în achiziții, vânzări, marketing, logistică, business development, cred că vor sprijini, la rândul lor, această creștere. În prezent, reinvestim peste 70% din profit în strategia de extindere a acestei pasiuni. Dacă din 2013 și până la începutul acestui an business-ul a fost susținut în exclusivitate de către mine și de către partenerul meu, care ne-am ocupat de toate aspectele acestei afaceri, anul acesta lucrurile s-au schimbat și am investit extrem de mult și în partea de personal și colaboratori externi care vor ajuta să accelerăm creșterea afacerii. În aceste condiții, în 2018 avem speranța ca business-ul să cunoască o creștere cu până la 20% față de nivelul anului 2017”, declară antreprenorul, pentru Ordineazilei.ro.

Dragoș a optat pentru strategia reinvestirii constante a profitului, peste 70% din acesta mergând în proiecte noi. „Ne dorim să ajungem la cât mai mulți potențiali clienți, iar pentru asta trebuie să fim, în primul rând, la raft. Punctul de declic pentru Unicorn Naturals s-a produs, practic, atunci când am început distribuția printr-un holdseller în conturi mari și în lanțurile de retail. Schimbând doar acestă strategie, din 2014 și până în 2016 business-ul a cunoscut o creștere constantă, odată cu piața.Investim zi de zi în lărgirea rețelei de furnizori și distribuitori, în partea logistică și, începând din toamna aceasta, și în dezvoltarea magazinului nostru online (acesta a fost deschis recent). Planul nostru este ca până la finalul anului să mărim sortimentația din lanțurile actuale și, de asemenea, să creștem rețeaua de distribuție cu cel puțin 15% însă, desigur, negocierele sunt, fără excepție, destul de greoaie. Fie că sunt cu furnizori sau cu retaileri. Fiecare își dorește să obțină, în general, cel mai bun preț și, în primă instanță, este greu de înțeles că nu putem oferi discounturile practicate de produsele de mass-marketing sau că nu putem merge pe piața din România cu un preț cu 30-40% mai mare decât în țara de origine. Așa se face că avem și foarte multe produse pe care le aducem doar datorită calității și a cererii, marjele de profit pentru unele dintre acestea fiind extrem de mici”,explică Dragoș Erceanu.

Toate produsele distribuite de Unicorn Naturals trec printr-o serie de teste

În perioada petrecută în Anglia, antreprenorul român a descoperit un adevărat rai al mâncării sănătoase, așa că a decis să aducă și acasă o mare parte din produsele extraordinare pe care le-a descoperit acolo.”Motivul pentru care gama noastră nu este încă extrem de extinsă, în prezent fiind unici distribuitori în România doar pentru 12 branduri și având o sortimentație de aproximativ 100 de produse, se datorează faptului că fiecare sortiment în parte a fost ales cu mare grijă și asta ne propunem să facem și în continuare. În general, produsele noastre trebuie să treacă prin cele trei mari teste înainte de a ajunge pe rafturile partenerilor sau în magazinul nostru online: gust (fiind la origine un gurmand, la rândul meu), etichetă (să nu conțină lucruri pe care eu nu le-aș consuma sau nu le-aș recomanda apropiaților mei) și testul estetic (să arate bine, să atragă atenția într-un mod neintruziv). Astfel, absolut toate produsele trebuie să se potrivească filosofiei mele de viață și să vină cu un plus în ceea ce privește gustul și calitatea, față de ceea ce există deja pe piață. Desigur, acestea trebuie să treacă și de testul lui „fără”: fără coloranți, fără aditivi, fără zaharuri adăugate, fără OMG etc. Practic, vorbim de produse 100% naturale. Momentan, 90% din sortimentația noastră este fără zahăr, 95% vegană, 25% raw vegană și restul vegetariană”, punctează Dragoș.

A plecat la drum cu un singur brand

Atunci când a pornit proiectul a distribuit un singur brand, Lizi’s Granola. Ulterior, a adus și gama Bear pentru copii, ciocolata Green & Black, biscuiții organici Nairn’s, batoanele Nakd. Astăzi, are în portofoliu 12 branduri pe care le distribuie. “Iar lucrurile nu se opresc aici. Anual mergem la majoritatea târgurilor mari de profil din Europa (ex. Biofach, SIAL Paris, Anuga Cologne, Speciality & Fine Food Fair U.K. etc.), în căutare de trenduri și produse noi, zilnic discutăm cu noi sau actuali distribuitori pentru a aduce o gamă cât mai mare de produse la raft, la îndemâna consumatorilor, sau studiem obiceiurile de cumpărare din mediul online pentru a vedea ce alte produse s-ar mai preta acestui mediu. Din portofoliu nostru fac parte în acest momentan 12 branduri cu nume cunoscute în industria de alimente sănătoase de pe plan internațional: Bear, Buiteman, Chi, Green & Black, Hans Sloane, Lizi’s Granola, Nairn’s, Nakd, Rude Health, Terra E Pane, Urban Fruit, Trek. În ceea ce privește varietatea, dispunem pe peste 100 de sortimente de produse. În general acestea pot ajunge la consumator direct de pe rafturile partenerilor noștri, din magazinele lor online sau din shop-ul nostru în 1-2 zile. Desigur, am încercat să adaptez continuu acest proiect la nevoile pieței și ale partenerilor. Altfel, cred că evoluția era imposibilă. În business trebuie să fii flexibil și receptiv. Singurele noastre constante cred că au fost păstrarea misiunii și a principiilor de bază ale business-ului, alături de selecția riguroasă a produselor, pasiunea pentru acest domeniu și munca continuă”, mai spune Dragoș Erceanu.

Noi produse urmează să fie incluse în gama distribuită de Unicorn Naturals

Furnizorii firmei sunt în proporție de 100% externi, majoritatea producătorilor având centrele operaționale în Anglia sau Scoția. “Procesul de selecție este aproximativ același ca la început: alegem doar produsele 100% naturale, în care credem, pe care le iubim, la rândul nostru, cu un gust deosebit, fără coloranți, aditivi, zaharuri rafinate etc. Nu facem niciodată niciun rabat când vine vorba de calitate. Ulterior, urmează procesul de negociere cu producătorii care, de cele mai multe ori, este unul destul de greoi și de îndelungat. Furnizorii sunt, în general, foarte deschiși, atâta timp cât se acceptă condițiile lor de preț. Din păcate, costul transportului este unul foarte mare și este o adevărată aventură să aducem produsele pe piața din România la un preț cât mai apropiat de cel de pe piața externă (unde acestă tipologie de produse este accesibilă și extrem de sprijinită de numeroși factori de educație și de către stat)”, arată antreprenorul.

Unicorn Naturals deține în acest moment un magazin online, dar o mare parte din produsele firmeise găsesc în lanțuri mari de retail precum Mega Image, Carrefour, Kaufland, Billa, Selgros. De asemenea, produsele Unicorn Naturals se mai pot găsi și în magazinele DM, Bebe Tei, Cărturăști, Naturalia, în unele magazine din rețeaua Plafar și online în Diverta.ro, AlimenteSpeciale.ro, BioPlanet.


Comentarii

Inscrie-te in newsletter pentru a primi cele mai noi stiri