• EUR 4.6599 RON
  • USD 3.8182 RON
  • POUND 5.2494 RON
Bucuresti
o
 

Povestea CUMULUS, prima fuziune de anvergură din arhitectura românească


Povestea CUMULUS, prima fuziune de anvergură din arhitectura românească
În urmă cu un an, trei birouri de arhitectură din România anunțau cea mai importantă fuziune din această industrie, fuziune care a dat naștere proiectului CUMULUS.

CUMULUS s-a născut din dorința noastră de a face arhitectură la un nivel înalt, de a crea o structură profesională și o infrastructură internă care să fie în măsură să răspundă mai bine și mai prompt provocărilor pieței, dar și din dorința de a face proiecte de succes pentru clienții noștri și pentru societate. CUMULUS a apărut ca o modalitate de a crește împreună, în urma colaborării anterioare între cele trei firme de arhitectură, PZP, SYAA și ARXTUDIO. Ne-a ajutat în acest parcurs faptul că ne cunoșteam între noi de multă vreme, că ne apreciem, ne respectăm, că avem principii comune”, declară Liviu Zăgan, partener CUMULUS.

OK Center este primul proiect finalizat de CUMULUS

La momentul demarării fuziunii, cele trei firme numărau 35 de experți. În noul proiect, PZP a venit cu expertiza, în special pe piața de office și retail; ARXTUDIO a venit cu portofoliul pe rezidențial, industrial și retail de dimensiuni mai mari; iar SYAA a contribuit cu un know-how în zona de rezidențiale mici si medii, amenajări interioare, atât rezidențiale, cât și office sau retail.

Fiecare birou a venit, pe lângă portofoliu de lucrări și clienți, cunoștințe și organizare, cu imaginea biroului său de arhitectură, pentru a contribui cum se cuvine la transferul de credibilitate către CUMULUS. Și cred că cel mai important lucru pe care îl putem spune la finalul primului an este că am reușit. CUMULUS este viu și este mai mult decât ne-am imaginat atunci când am plecat la acest drum”,explică Liviu Zăgan.

Se lucrează la sudarea noii echipe

După apariția CUMULUS, volumul de muncă s-a majorat simțitor, iar solicitările clienților, pe lângă faptul că au crescut, au dus și la o diversificarea a programelor (funcțiunilor) solicitate.”În ultimul an observ că a crescut mărimea și importanța proiectelor solicitate, apetitul de investiții. Încă nu sunt sigur că mesajul despre fuziune și noua entitate CUMULUS a ajuns în mediul de afaceri și investiții și mai cred că dezghețarea pieței este un factor adițional relevant pentru creșterea despre care vorbeam.După un singur an de activitate este dificil de estimat, însă putem să spunem că avem o creștere între 20% și 30%, iar pentru următorul an avem așteptări ceva mai mari”, arată Răzvan Puchici, partener CUMULUS.

În noua structură fiecare partener are o atribuție de management și organizare a anumitor activități CUMULUS

Având în vedere că proiectul CUMULUS a rezultat din alăturarea a trei firme, în momentul de față, partenerii lucrează intens, încercând să obișnuiască împreună și să dinamizeze cele trei echipe, mentalități, moduri de organizare.”Desigur, este un proces continuu de armonizare, dar și de îmbunătățire permanentă a procesului de proiectare și a organizării interne. De aceea, nu este ușor și nici nu cred că vom avea o concluzie finală, categorică, de tipul: 'gata, s-a încheiat fuziunea'. Aceasta este și o parte din filosofia CUMULUS, să își creeze un mod de abordare cu care să rezoneze persoane și arhitecți cu comportamente de lucru și de viață diferite, dar care se simt confortabil și sunt eficienți în noua organizare. Până la urmă avem experiență și știm că niciun proiect nu seamănă cu celălalt”, punctează Răzvan Puchici.

Arhitecții CUMULUS au în spate ani de experiență

În toată această perioadă de acomodare au existat și plecări din noua structură, dar astfel de eveniment sunt inevitabile atunci când se naște o organizație nouă."Tocmai de aceea nu putem vorbi de dezertări, ci mai degrabă de dificultăți de acomodare, modul de lucru CUMULUS este un pas înainte în profesionalizarea procesului de proiectare și pot apărea dificultăți de adaptare pentru personale mai puțin flexibile”, afirmă profesionistul CUMULUS.

În noua structură, fiecare partener are, pe lângă rolul de arhitect cu o experiență de peste 20 de ani, o atribuție de management și organizare a anumitor activități CUMULUS. “Aici intram în 'secretele' interne dar, în mod evident, toată activitatea firmei este distribuită către fiecare dintre cei opt parteneri. În mare, partenerii executivi conduc compania prin deciziile strategice pe care le iau, dar sunt permanent susținuți și de partenerii coordonatori, care sunt mai mult implicați în activitatea de management al proiectării”, menționează Răzvan Puchici.

Responsabilitățile sunt împărțite o dată pe categoriile mari din organigrama (HR, IT, financiar, marketing și PR) și a doua oară punctual, pe proiecte interne mai mici, preluate prin deciziile unui singur partener. “Activitatea nu poate fi însă delimitate foarte strict, motiv pentru care partenerii au întâlniri dese în care dezbat și analizează toate situațiile care apar și construiesc strategia de dezvoltare împreună. Căutăm permanent (și suntem foarte determinați să o facem) modul de organizare care nu mai depinde de deciziile unei singure persoane, ci care se substituie unui proces democratic durabil”, mai spune arhitectul CUMULUS.

Partenerii lucrează intens la omogenizarea noii echipe rezultate prin fuziunea a trei firme

La rândul său, Eliza Yokina, partener CUMULUS, amintește faptul că noua entitate rezultată în urma fuziunii are trei parteneri care formează bordul, iar ei au funcții și responsabilități de management.”Așa cum spunea și colegul meu, Răzvan, toți cei opt parteneri au câte un portofoliu pe care îl gestionează, care include domenii precum PR, branding, perfecționarea sistemului de Proiectare, baza de date de sisteme și materiale etc”,nuanțează Eliza Yokina.

OK Center, primul proiect semnat CUMULUS

OK Center s-a deschis în toamna acestui an

OK Center, un centru de educație financiară non-formală, dezvoltat de OTP Bank, este primul proiect semnat de echipa CUMULUS. “OK Center s-a deschis în toamna acestui an. Acest centru găzduiește diverse tipuri de public și însumează diferite parteneriate cu alte organizații, cu scopul de a contribui la educația financiară de care România are nevoie. În momentul de față avem mai multe proiecte în desfășurare: sedii și sucursale de bănci, hoteluri, amenajări de birouri, ansambluri de apartamente, atât în București, cât și în țară, showroom-uri auto, hale, master planuri, restaurare clădiri de patrimoniu și multe altele. Proiectele se află în diverse stadii de proiectare sau în faze de execuție”, mai spune Eliza Yokina.

Centrul găzduiește diverse tipuri de public

Chiar dacă are doar un an, proiectul CUMULUS poate face diferența în arhitectura din România. CUMULUS a adunat într-o singură organizație o echipă de profesioniști cunoscuți în branșă.

Echipa CUMULUS are foarte multe proiecte în desfășurare

"Pe lângă experiența de peste 20 de ani, CUMULUS se deosebește de restul firmelor de arhitectură printr-o înțelegere a pieței de investiții în construcții, printr-o expertiză și capacitate extinsă, printr-o echipă pregătită și dinamică, cu o perspectivă orientată spre viitor", concluzionează Liviu Zăgan.

Profesioniștii CUMULUS dezvoltă proiecte atât în București, cât și în țară


Comentarii

Inscrie-te in newsletter pentru a primi cele mai noi stiri