• EUR 4.6573 RON
  • USD 3.8067 RON
  • POUND 5.2524 RON
Bucuresti
o
 

Andrei Dumitru, Managing Partner Coffeemat Digital: Riscul ne provoacă mereu să scoatem tot ce e mai bun din noi


Andrei Dumitru, Managing Partner Coffeemat Digital: Riscul ne provoacă mereu să scoatem tot ce e mai bun din noi
Andrei Dumitru este absolvent al FJSC din cadrul Universității București, iar înainte de a fi director de vânzări la Monopoly Digital a trecut prin radio, presă scrisă, TV și creație în agenții de publicitate.

Acum Andrei este Managing Partner al companiei Coffeemat Digital înființata în 2013, desprinsă din compania Monopoly Digital, iar ultimul sau proiect, Vendino (servicii de refurbish și upgrade pentru tonomatele de cafea și cele de snacksuri), a avut anul trecut parte de un succes răsunător la cel mai mare târg de profil din Europa, în Milano - Italia. Antreprenorul consideră că „riscul ne provoacă mereu să scoatem tot ce e mai bun din noi”.

Echipa lui Andrei este cea care a activat în domeniul Digital Signage încă din 2004, într-un business creat de la zero de Gabriel Faflei, cunoscut om de Media și Publicitate.

Pe vremea când m-am alăturat echipei în 2006, felia asta de business era la noi integral. Nu mai făcea nimeni așa ceva atunci și tot pionierat se făcea și atunci. 4.000 ecrane în 78 de orașe în toată țara, 780 locații, bănci, hypermarketuri, metrou, etc. Digital Signage, pentru cei care nu știu, înseamnă rețele de televiziune cu circuit închis, adaptate din punct de vedere al conținutului pentru zone cu trafic. Avantajul este faptul că nu sunt invazive fiind plasate acolo unde oamenii nu au prea multe variante de petrecere a timpului, coadă la casă, la metrou, în aeroport, acolo unde informația utilă se îmbină cu entertainmentul și evident mesajele video de marketing”, declară Andrei Dumitru.

Proiectele inovatoare i-au adus succesul

În 2013 Andrei și echipa lui au căutat alte soluții de vânzare a publicității, integrate pe terminale care să acopere și alte sectoare de servicii, și astfel au reinventat încărcătorul de baterie de telefon mobil într-un terminal cu ecran de publicitate încorporat. În felul acesta Monopoly Digital - firma care a dezvoltat pe plan local conceptul de rețele de televiziune cu circuit închis - a lansat proiectul City Charger prin care utilizatorii îşi puteau încărca în siguranță contra unui cost minim smartphone-ul în spații publice, precum restaurante, benzinării sau centre comerciale.

Atunci s-a justificat înființarea companiei noi, Coffeemat Digital, care să se ocupe strict de acest timp de proiecte și tot atunci ne-a venit ideea genială de a intersecta serviciile suplimentare cu vendingul, o piață în creștere la acea vreme. În 2013 am făcut și primul aparat de cafea cu ecran de publicitate, servicii de plată facturi și încarcare prepay, încarcare de baterie smartphone și evident, băuturi calde”.

Din 2013 până acum, Andrei a dezvoltat mai multe servicii pentru sectorul de vending, iar Vendino înglobează această listă vastă. „Nevoile pieței de vending sunt în creștere iar serviciile și produsele sunt în continuă reconfigurare. În ceea ce privește clienții finali, este clar că, mai nou, aceștia au nevoie de mai multe informații înainte de a achiziționa un produs, acolo unde nu există interacțiune umană. Piața este deja obișnuită cu tehnologia iar oamenii au nevoie de o interfață interactivă și mult mai prietenoasă, au nevoie să poată plăti în orice moment cu cash, card, sau chiar prin aplicații mobile. De partea cealaltă, sunt foarte mulți operatori de vending pe piața din România care au deja mașini de vending second hand, perimate ca aspect și tehnologie, iar serviciul de refurbish este mai mult decât necesar pentru a prelungi viața mașinii din punct de vedere comercial, prin eliminarea butoanelor și mutarea interacțiunii pe un eran cu touch. De altfel producatorii de masini de vending merg in directia aceasta, doar ca la preturi exorbitante si utilizand tehnologie din zona 2 sau 3 de performanța, spre deosebire de noi”, explica el.

Modelul de refurbish cu soft de plată facturi și încarcare prepay, un alt serviciu de upgrade este și mai avantajos pentru că oferă încă un stream de venituri, telemetrie online în timp real, situație în timp real cu stocul și încasările, erori senzori și așa mai departe. Mai multe servicii într-un singur loc înseamnă potențial de vânzare mai mare dar și un tool bun de negociere cu locatorul. În ceea ce privește producătorii care își distribuie produsele prin soluții de vending, aceștia se pot evidenția în fața concurenței prin aplicația de mobile pe care le-o punem la dispoziție și care este un tool fantastic de marketing 24/7 dar și prin inovație și aspect up to date al mașinilor cărora le eliminăm astfel toate perifericele, transformându-le, culmea în mașini mai ieftine. Atât operatorii de vending cât și producătorii care investesc în aceste echipamente sunt avantajați de nouă mașină prin care sunt în permanentă în legătură cu clienții prin aplicație, dar și de faptul că banii merg direct în cont, nefiind necesară stocarea locală a cash-ului. Un retailer mare de electronice de exemplu, ar putea folosi o mașină de snacks clasică cu spire pentru a livra în diferite zone din București, toate coletele mici venite din comenzile online. Un fel de pick-up points dacă vrei”, adaugă managing partenerul al Coffeemat Digital.

Nu cifrele sunt pe primul plan...

Omul de afaceri a explicat și motivul pentru care a ales calea antreprenoriatului. „Acesta a fost contextul în care am activat mereu, plus o doză de nonconformism incompatibilă cu munca în corporații și cu anumite aspecte pe care aceasta le implică. Piața din România e oarecum liberă pe anumite segmente și permisivă ca dezvoltare, deși tot ce înseamnă relația stat-privat nu ajută cu nimic antreprenoriatul, ba din contra, îl sufocă”.

Antreprenorul recunoaște că a învațat mereu de la oamenii din jurul lui și a adunat în timp destulă experiență pentru a lucra liber dar în echipa. “Îmi place să am libertate de mișcare, să îmi creez strategii și să mă supun tot timpul provocărilor. Nu cifrele sunt pe primul plan – deși mulți ar fi de acord că acest lucru definește un business de succes - ci mai degrabă realizările și mulțumirea că acestea le sunt de folos altora. Dacă din treaba asta se poate scoate și profit, atunci povestea e completă”.

Andrei a recunoscut faptul că a întâmpinat numeroase dificulăți în antreprenoariat, dar că nimic nu l-a făcut să renunțe. „Trebuie să îți faci loc pe piață iar marketingul nu e musai un domeniu în care îți permiți să investești de la început. Principiile de bază sunt: Test and buy / Prove and measure. Am fost atât de încântați de produsele noastre la un moment dat încât am devenit operatori pentru 6 luni tocmai pentru a le dovedi partenerilor noștri funcționalitățile dar și pentru a rafina anumite aspecte sau a înțelege punctul de vedere al clientului nostru. Dificultățile sunt reprezentate de mediul de afaceri greoi și lipsa sprijinului din partea statului, și nu mă refer aici la handouts ci la birocrația instituțiilor de stat. Anul trecut am fost la târgul Venditalia, plătind participarea din resurse proprii, și s-a dovedit că eram primii români prezenți la târg. Polonezii care aveau stand lângă noi, cu o mașină de făcut gheață, erau sprijiniți de stat în proporție de 50%”.

Cu câțiva pași înaintea pieței

Tânărul antreprenor ne-a povestit și despre experiența trăită la cel mai mare târg de vending din Italia (Venditalia) și despre cum a fost primită aplicația Vendino. „Apropos de ce îți spuneam legat de lipsa fondurilor pentru promovarea pe piață și lipsa unui nume, cea mai importantă lecție a fost că a trebuit întâi să ajungem în afara țării, ca să atragem atenția pieței din România că avem niște produse interesante, care merită testate. Aceleași companii românești, cărora ne-am adresat anterior pe piața locală, ne-au vizitat la stand, și abia după ce ne-au văzut în Italia ne-au considerat demni de luat în seamă aici… În rest, potențiali clienți din Canada, Bahrain și Australia ne-au felicitat pentru curajul de a inova și a fi, astfel, cu câțiva pași înaintea pieței. Așa ne-a plăcut mereu să fim, vizionari! Iar asta deoarece ne plac provocările, știm să adunăm oameni capabili în jurul nostru. În zona în care activăm, odată intrați primii pe-o nișă, dacă ne facem treaba bine, avem toate șansele să rămânem în continuare primii. Bineînțeles, însă, că e nevoie de fler și o doză de șansa”.

Andrei are planuri bine definite pentru viitorul apropiat. „Să creștem acest business în România și apoi să începem să ne adresăm pieței europene. Cu siguranță că dezvoltările tehnologice ne vor ajuta să venim în continuare cu noi idei. Riscul ne provoacă mereu să scoatem tot ce e mai bun din noi!”.


Comentarii

Inscrie-te in newsletter pentru a primi cele mai noi stiri